• Pindus

hur vet man vad man vill jobba med?

sitter här med en lärarexamen, dock bara haft fritidspedagogvikariat så aldrig riktigt fått känna på hur det är att vara lärare. Men känner bara mer o mer att jag inte vill jobba inom skolans värld :(

Men vad vill jag göra då??

När man känner att man hamnat fel, hur gör man för att komma på VAD man vill syssla med??

• Svar på tråden hur vet man vad man vill jobba med?
  • MsNordqvist

Det skulle jag oxå vilja veta!

• Luddvar

Jag vill också veta det....

• Nyfiken gul

varför helt enkelt inte söka oliak sorters jobb o prova på lite vad man kan tänka sig?

Jag har aldrig jobbat med det jag är utbildad till (är gymnasieekonom) o har därmed haft alla möjliga sorters jobb man kan få när arbetsutbudet är begränsat - o det har gjort att man fått lite distans till vad drömjobbet kan vara...

Idag jobbar jag som hästskötare o DET är mitt drömjobb!

• Thina82

Jag är i samma situation som du. Jag läser just nu till undersköterska men tror inte att jag vill jobba som det. känns som att jag mest läser det för att få pengar (får utbildningen betald) och ha ngt att göra.

• Luddvar

Ja, jag utbildade mig till uska men det är inte min melodi så nu när föräldraledigheten är slut så vet jag inte vad jag ta mig till.

• Pindus

känns som att jag mest började plugga för att få flytta hemifrån... Skit nu när man sitter med 190 000 i skuld till csn med..

• Thina82

för min del är det så att när utbildningen är slut måste man ha fått jobb inom tre månader. det är via arb.förmedlingen. men jag vill verkligen inte jobba som usk. jag och min kille har börjat planera barn och tänkte tajma det lagom till min utbildning är slut så jag slipper jobba som det och kan fundera under min mammaledighet på vad jag vill göra.

• MsNordqvist

Nyfiken gul: Det är nog ett av mina drömyrken också, att få jobba med hästar är ju helt underbart. Men jag oroar mig över pengarna, lönen är ju inte direkt toppen vad jag förstår

• Poena