Tigerunge: Hehe, du låter som jag!! 17 jobb, haha...
När det gäller att testa sig runt går ju det om man har en viss "backup", alltså en sambo som ställer upp eller föräldrar eller om man har ett annat extrajobb man kan landa på emellan testningarna.... Men ja, ofta är det svårt om ekonomin står och faller med bara en själv...
Jag har ALDRIG vetat vad jag vill... ville också bli hästskötare, men som ms Nordqvist skrev så oroar man sig lite över ekonomin om man är ENSAM som jag....
På senaste arbetsintervjun frågade den rekryterinschefen: "Är du på väg någonstans i livet just nu, eller kan du tänka dig att vara på en enda plats (kontorsjobb)?" Det gav mig en svag panik.... för jag kanske vill gå snart....vem vet.....haha!! Ja, ibland undrar jag om det är nåt alllvarligt fel på mig, men jag kan inte hjälpa att jag måste vidare hela tiden och inte STÅR UT med dåliga chefer, att bli hunsad med och kontrollerad/synad..... Ja, vi får skylla på barndomen eller nåt....
Men jag tror tyvärr att jag aldrig kommer att finna EN arbetsplats där jag vill vara livet ut. Det enda intresset som har bestått genom åren det är att jag säljer Aloe vera på fritiden - DET kan jag tänka mig att ha som ett arbete! För där bestämmer jag det mesta SJÄLV. Men det kräver engagemang att komma igång i stor omfattning, och ibland har jag inte tid pga det vanliga jobbet........