• Stora

Varför finns inte billiga storpack gröt då det finns välling

Är det någon mer än jag (o min syster ) som är irriterad på att man kan köpa 30 liter välling billigt men inte barngröt. Alla barn äter inte välling. har själv inte tänkt tanken tidigare men då Edvin inte vill ha välling men vill har gröt o syrran har en kille som bara äter gröt morgon o kväll så undar man varför...lite diskriminerande...

Victoria - Ella och Edvins mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-24 07:57:42:
    Tråden handlat inte om hurvida vi ska göra egen gröt eller inte. Jag är fullt kompetent att göra egen havregrysngröt- äter det själv varje morgon och Ella som är 2½ får också hemlagad gröt- MEN Edvin som är 6 månader VILL jag ge barngröt jag TROR att det är bättre. BVC rekomenderar att ge köpt barngröt o köpt välling! Tråden handlar om huruvda vi som faktiskt vill köpa gröt o välling tycker att det är orättvist att det ena är billigare än det andra!
  • Svar på tråden Varför finns inte billiga storpack gröt då det finns välling
  • Lotten

Har själv en son som inte äter välling utan han vill ha gröt istället. Som jag undrar samma sak. Tycker det borde finnas storpack av gröt som det gör av välling

• akirfa

håller med!! Vi kanske ska maila tillverkarna så kanske de fixar det? Värt ett försök

• Lilla K

Har funderat på det jag med... Men akirfa har ju en poäng, maila tillverkarna så de blir varse om att det finns ett behov!!

• akirfa

Nu har jag mailat, ska bli kul att se vad de svarar! Malia ni också

• sol1

Varför inte göra gröten själv?? jag mixar havregryn när de är torra så de blir som pulver sen kokar ja det i vatten som vanligt med lite salt går att smaksätta med nån frukt om man vill eller lägga frukten uppe på gröten. ett paket havregryn kostar ca 10 kr om det bara är kostnaden man hänger upp sig på

• Stora

För att vanlig hemmagjord gröt inte är järnberikad och man rekomenderar att man ger barngröt till så små barn.
    Jag har mailat Nestle min syster också. Sen har jag skrivit till Semper. Får se om någon nappar! Maila gärna flera!!!

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Pallas

Havregryn går att köpa i storpack, billigt är det också. Det där med järnberikningen är bara en försäljningsbluff tror jag, det är klart att de måste järnberika när de tillsätter mjölk som hämmar järnupptaget!

Hemmalagad gröt kan man järnberika enkelt med tex aprikospuré, järnrikebröd eller hirs/bovete.

• andypandy

men nu kanske inte alla kan göra egen. jag är helt kass i köket så jag måste helt enkelt köpa den färdiga gröten. men jag håller med storpack vore kanonbra. tycker det går åt massa gröt här hemma. ibland blir det både till frukost och mellis.

• michiara

jag skulle aldrig ställa mig och laga gröt själv så jag efterlyser verkligen ett storpack med gröt - sen efterlyser jag mjölkproteinfrigröt i alla affärer

~~* vad vore livet utan - pepsi max *~~
  • akirfa

jag har fått svar från Nestlé, de skulle skicka vidare önskemålet till ansvariga. HIPP sa samma sak och att de just nu inte hade några planer på att göra storpack. Men om vi ligger på så kanske det händer något!

Angående att göra egen gröt, visst går det att göra själv. Men med den färdiga gröten vet man att de får i sig det de behöver, plus att det går så mycket fortare att göra. Så jag kommer köra på industritillverkad ett tag till, när min son blir lite större blir det absolut egen.

• akirfa

Semper har inte svart ännu, får se vad de säger!

• ängeln 25

Håller med.. min dotter äter inte välling bara gröt 2gånger dagen...

Svar på tråden Varför finns inte billiga storpack gröt då det finns välling