• Git

Veterinär/ veterinärassistent!

Jag funderar på att ta tag i min gamla dröm om att bli veterinär.
    Men vet inte vart jag ska börja... Har så många frågor! Hur lång är utbildningen? Lån? Ska jag satsa på veterinär eller veterinärassistent?

Kan någon hjälpa mig?
    Kanske någon som har eller håller på att utbilda sig till just detta...

• Svar på tråden Veterinär/ veterinärassistent!
  • Kenzie

Veterinärprogrammet är 5.5 år och det krävs absolut toppbetyg för att komma in. Ska du plugga till veterinärassistent behöver du vara djurvårdare, vissa anställer även sjuksköterskor men vana av narkos.

• Kenzie

Haha det blir ju fel hur jag än skriver. Med vana av narkos!

• Git

Jag vet att det behövs toppbetyg... det är därför jag skippade det på gymnasiet...
    Är det lika hårt med djurvårdare/assistent?

Är du vet?

• Git

Har glidit runt på ams hemsida och sett att det är djursjukvårdare jag vill bli, men den utbildningen finns tydligen bara i Skara.. Å jag bor i Skåne... suck... 

• SusanneSJ

Kan man inte studera på distans då?

• Git

Tror inte det... Ska höra på ams när jag ska dit. Om jag hör av min handläggare nån gång...

• SusanneSJ

Gör det! Men kan du inte gå in på skolans hemsida och titta? Brukar ju stå där vilka slags utbildningar de erbjuder!

• SusanneSJ

Typiskt då är nog risken stor för att de inte har det! Borde ju ha stått tycker man! Och inte vill man riva upp allting och flytta heller! Vet hur det är, funderar på att läsa till polis om jag inte hittar nått jobb efter mammaledigheten och det vet jag att det finns på distans! OM man nu kommer in! Hoppas att din handläggare hör av sig så att du får veta!

Svar på tråden Veterinär/ veterinärassistent!