• zazla

Kan ni nån bra whiskey?

Jag kan ingenting om whiskeysorter men jag hade tänkt att ge en flaska till min man när vi firar ettårig bröllopsdag imorgon. Det närmsta jag har kommit whiskey är liksom jack daniels och cola och det känns ju inge vidare romantiskt Så säg en bra sort som är "lite lyxigare" sådär

• Svar på tråden Kan ni nån bra whiskey?
  • lönnemåla

Tullamore Dew, Lord Calvert,

• zazla

lönnemåla: Okej, tack Varför är de extra bra? Jag kan som sagt inget....

• lönnemåla

Tullamore är en irländs Whiskey som tom jag tycker om, min pappa hade alltid Lord C den är lagom rökig och jag gillar den.

• Sockerpinglan

Riktigt bra whisky är single malt whisky från skottland. Om han gillar whisky så gillar han kanske de riktigt rökiga sorterna, typ Laphroig, Lagavullin... det finns maaaaaassor av sorter. Gillar han ändå riktigt bra whisky men inte så himla stark i smaken så är ju alltid Glennfiddich en klassiker! Det är en bra single malt whisky dessutom i bra prisklass!

• Karpet

Du ska absolut köpa en single malt, inte blended.

Några sorter som gillas av min man och min pappa är Glenn Morange, Jura och även Lord Calvert som lönnemåla tipsade om.

• Sockerpinglan
    Vi tipsade visst om samma sort!

I vilket fall som helst så är i alla fall en single malt whisky som jag skrev ovan, lite extra klass på !
  • zazla

Oj, vågar inte gå in på någon sida, då ser han ju att jag har varit inne på den och då blir det ingen överaskning

Men han köpte en billig som han gillade jättemycket, den heter Glen Clova. Och så gillar han famous grouse, men den har han redan hemma. Men det kanske säger er något om vad han gillar?

• Lilla Pe

Hehe, fler som tipsade om samma sajt Gravid som jag är kan jag bara längta och sukta, det dröjer innan jag själv får smutta på en god whiskey... Både jag och min man gillar Islay-whiskeys, Lagavulin är dock VÄLDIGT rökig, så det kräver att man gillar det. Visst ja, en annan skotsk single malt-favorit är Macallan som är väldigt fint balanserad tycker jag, och absolut inte för rökig!

Svar på tråden Kan ni nån bra whiskey?