• MaSo

Alternativ för järntabletter??

Är det någon som har några bra alternativ istället för att knapra järntabletter?

Har sovit som en kratta 3 nätter i rad pga dessa järntabletter. Vaknar på nätterna med världens magknip och sen så.. ja.. man kan ju säga att toaletten får en heeeeeeeeeeelt annan färg!

Är såå trött nu, orkar snart inte mer..

• Svar på tråden Alternativ för järntabletter??
  • MaSo

F*n så ni är härliga! Nu fick jag ju massor med bra tips! Och fruktpuréerna är ju supergoda!!

• tinkerbell74

Tips! Blutsaft finns att köpa på ica maxi och coop också. Praktiskt tycker jag.

• Sarah2

Torkade aprikoser ska vara bra också har jag hört!

• lilla my2

Blodpudding, broccoli, kronärtskocka blir mina bidrag till att få i sig mer järn

• solen13

Jag äter en leverpastejsmörgås varje morgon och försöker äta mycket frukt och grönt, har inte behövt ta några järntabletter och har ett hb på 130.

• BellaH

Har ytterligare ett litet tips...

Jag köper brustabletter på ica (tror det är FRIGGS) som är järn+c-vitamin, ska smaka svartvinbär och är ok... det tillsammans med leverpastejmacka har jag klarat mig på hittills (är i v28)

Trevlig helg!

• MaSo

HjalmarsElin.. det är just dom jag äter! Och eftersom jag redan innan har problem med lösmage så kan du ju tänka dig hur det är nu! *blööörk*

Nu har jag varit iväg och handlat blutsaft (DYYYRT.. men jag antar att det är drygt), aprikoser, pureér och leverpastej.. Nu ska jag väl ändå få upp hb:t!!

• Nisslass

Flickan min hade 101 i järnvärde eller vad det heter och började dricka dubbel dos av blutsaft. Nu ligger hon på 130 så det funkar!

• Pyttet

Ät mat som är rik på järn, t ex blodpudding och leverpastej, och stek mat i jutjärnspanna. Då tar maten upp järn från den. Men undvik att dricka mjölk, te och kaffe i samband med det. C-vitamin hjälper att ta upp järnet.

• snoervel

va kul med massa alternativ, jag käkar järntabletter men ska föröska få i mig lite till, fick världens järnbrist så jag inte ens orkade gå ut eller knappt gå till toan men det är mycket bättre nu som tur är =) nu ska jag hem o käka frukt o leverpastej o allt ni skrivit!! *Ler*

Svar på tråden Alternativ för järntabletter??