• Skärgårdsfru

Tips för akvarieägare!

Jag tänkte tipsa er akvarieägare som använder tyg eller plastväxter att rengöra dom i tvättmaskinen. Fungerar toppen

Sätt växten i en sådan där tygpåse man har till behåar och sånt. Tvätta växten på fintvätt 40 grader så får du en strålande fin växt efter det Jag kom på detta efter att jag tröttnat på att stå och skrubba växterna för hand.

Har ni andra några tips så mottages dom såklart gärna i denna tråd!

• Svar på tråden Tips för akvarieägare!
  • Skärgårdsfru

Wow vad coolt! Sådär vill ju jag också ha!

• Skärgårdsfru

Wow vad coolt! Sådär vill ju jag också ha!

• AnnaGBG

Ja, det är rätt kul faktiskt men de stackars fiskarna får väl ont i ögonen...?

• Tjej 83

coolt. vill me ha fiskar men när? hmm.
    sambons bror o fru hade ett på govlet va väll 1m x 3m? skitstort.. men mysigt

• AnnaGBG

Tjej83--Ett sånt vill jag med ha!!!!! Fast jag vill inte nu när barnen är så små, för de bara bankar på det och skrämmer livet ur fiskarna.

Det vi har nu är instängt i en lekhage

• Tjej 83

hhaaha jo vi har en spindel (galleriet) o han får stå ut men bank när småbarn hälsar på. stackaren.
    får nog med vänta med akvarie i någe år

• rainbowbrite

Njae, jag lägger in dom utan tvättpåse men det e inte alltid i 1 del när man diskat klart!:) ska nog använda mej av en tvättpåse nästa gång..

• Udda

Smart å tack för tipset. Har nämligen en plastormbunke till vårat ena akvarium där en sköldpadda bor - å har alltid stått å skrubbat för hand innan!!

• Ancha

Är det bara jag som fått lära mig att använda medel som disk medel, rengörnings medel absolut inte ska anvädas till akvarie grejer ?

Hur gör ni för att få bort dessa medel efter rengörning?

• Ancha

rainbowbrite--- jaha då missuppfattde jag de hela Trodde nämligen att ni/du diskade och tvättade med tvätt el disk medel.

Svar på tråden Tips för akvarieägare!