• SvenskEngelsk

Erfarenheter av silvershampoo???

Tjenis!

VIll här i denna tråd veta/höra om ERA erfarenheter på silvershampoo, vilken sits var ni i då ni köpte detta, vilket märke, hur ofta behövde ni använda det, hur länge lät ni det verka de olika ggr ????

Blivit orange gul av slingning + lättfärg hos FRISÖREN

( har hört av mig till henne, vi ska kanske boka en annan tid )

Men FUNKAR silvershampoo?? Hur såg ni ut innan ni testade??

• Svar på tråden Erfarenheter av silvershampoo???
  • SvenskEngelsk

Tack, ni är för goa!

• fitforfight

Jag lät det sitta nån minut bara. Tänkt på att om du har torra händer så kan schampoot lätt fastna i huden så använd handskar. Schampoot är mörkblått till färgen(men det visste du nog redan)

• Pepparrot
    Min erfarenhet av silvershampo är följande: 

Halva håret orange (rötterna) och topparna som lila tofsar. Glad Påsk, liksom!Fundersam
  • lilla mej

men om det blev fel hos frissan kan inte dom fixa det då? När jag bleker mitt hår får jag göra det 2 gånger på raken för att få den färg jag vill(min mamma e frissa så det kostar ju inget )

• MyFine

Jag har oxå använt Matrix silvershampoo. Superbra!!
    Första gångerna tvättade jag håret 2 ggr med shampoot, lät det sitta i ca 5 min och sköljde sen ur.

Tog ju några gånger innan det blev skillnad, men det blev superbra när jag hade använt det ca 10 ggr.

• LinnaLi

TS: Ja, det blir ändring om du tvättar det flera gånger per dag. När man fått bort det man vill ha bort så ska man inte använda det mer än en gång i veckan. Då är det lätt att det blir grått istället.

• SvenskEngelsk

Ok
    TACK
    !

Ja, GLAD PÅSK, FY, vill inte bli LILA!!!!!!!!

Helvetes blekningar .... Sorry utrycket

Tack alla ni som svarat!

Jo, frisören ska höra av sig... Får se hur vi gör, annars köper jag Matrix..

• aktuelle

har också använt matrix silvershampoo, är inte sådär jätteimponerad av det. jag fick bort vissa gula nyanser, men funkade inte sådär jäättebra trots att jag använde det varje gång jag tvättade håret ett tag där.

• lilla mej

ska jag vara ärlig så tror jag silver schampo är mer till för att behålla en fin färg på slingor eller blekning mer än att bleka själva håret mer....

• Flissi

Mitt hår är känsligt & det kan bli lite pinkegult ibland vid slingor/blekning (frisören vågar inte låta det sitta & brinna för länge) har använt flera silverschampoon & tycker Matrix är det bästa.
    Fungerar jättebra på mig & får efter ett par dagar den nyansen jag vill ha.
    MEN det är inte alla hårtyper som tar till sig lika bra så det är väldigt olika om det blir mer eller mindre resultat.

Nu är jag dock rötott & behöver inte tänka på det mer :0)

• aktuelle

silverschampoo bleker inte! :O det är bara för att håret ska få en askigare ton..

• jenang

Man kan även sätta silverschampo i torrt hår å låta verka ca en kvart å sen skölja bort. Effektivare då!

Silverschampo bleker inte som sagt utan den tar bort gula nyanser i blekt eller slingat hår!!

• Phidelie

jag brukar se silverschampoo som en nödlösning. på vissa hår funkar det och dämpar det guldiga efter några tvättar, på andra hår blir det knappt nån skillnad. andra kan bli gråhåriga.. (fast det är ingen fara, det försvinner)

har man blivit allt för guldig av en slingblekning hos frissan skulle jag be de göra ngt åt det.

• MAJ050

Hej!

Köp ett schampo som heter quick silver i Hästsportbutiken i stället! Mycket billigare!!! Samma effekt!!!
    Använder det själv sedan flera år! Lovar att det går bra!
    / MAJA

• Nadjis

Jag köper Loreals shine blonde. Är inte riktigt silvershampo, mer lila. Men det hjälper mot gulnaden av blonderat hår jättebra. Stortrivs. En liten flaska har varat i 2 månader! (tvättar håret varannan dag)

• aktuelle

matrix silverschampot är ju lilablått.

• SvenskEngelsk

Tack för alla svar
    Jag vet att det inte bleker håret!

Klart jag har kontaktat salongen, det var ju inte gratis drekt, under tiden får jag se hur jag gör...GRRRR!!!

• SvenskEngelsk

THANK GOD for the Silvershampoo!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Erfarenheter av silvershampoo???