• tjorven80

nummerupplysningen!!!!! ECUADOR

Är det någon här som vet om det finns en nummerupplysning i ecuador?? och i så fall vilket nr det är ink alla rikt nr och lands kåder om man skall ringa dom i från sverige??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-24 22:28:18:
    118119 har inga avtal med landet och kan inte få fram någon info den vägen fick ett nr till colombia som är ett nr som upphört innan jag fattade det då... kan ju inte spanska...hi hi det e allt eniro hadde

• Svar på tråden nummerupplysningen!!!!! ECUADOR
  • aktuelle

eniros utlandsupplysning på 118119 använder sig av ländernas egna databaser

• tjorven80

ja men de har inga avtal med ecuador... där med får det inte upp några nr jag har redan försökt den vägen..
    men tack ändå

• Åsa

Det normala när man ringer från Sverige är att man ringer den svenska (iofs svindyra) nummerupplysningen utland (telefonnummer 118 444 var det sist jag tittade efter) och så ringer de upp sin motsvarighet i utlandet, finns i alla "normala" länder. De gånger jag behövt anlita dem har jag hängt kvar på linjen själv medan de ringt vilket varit praktiskt då jag kunnat hjälpa till och ge korrekta uppgifter när den svenska telefonisten talat sin taffliga engelska med sin utländska kollega.

OT på sätt och vis synd att det var just Ecuador du behövde, många av grannländerna har ju lagt ut sina telefonkataloger på webben.

Svar på tråden nummerupplysningen!!!!! ECUADOR