Känner mig så värdelös, hjälp mig komma på andra tankar...
Jag har alltid kämpat med mitt självförtroende p.g.a. min uppväxt men jag trodde att jag hade kommit längre.
Det började för ett tag sen med att jag blev dumpad och jag försökte låtsas som om det inte berörde mig fast jag blev så otroligt ledsen. Jag blev ångestdriven på ett sätt som jag inte kommer åt och i desperat behov av bekräftelse.
Jag la in en annons på en nätdejtingsida och fick en massa svar men det hjälpte inte förstås, kände mig bara tom och ännu mera ensam. Jag fick kontakt med en speciell man som verkar intresserad och vill träffas men samtidigt som jag inte vill träffa någon blir det så himla viktigt för mig att han svarar på mina mail etc.
Jag känner igen det här, det blir för stort, och jag får ännu mera ångest. Jag bygger upp nånting att fokusera ångesten på i stället för att ta itu med den. Jag hackar på mig själv hela tiden, avskyr mig själv, tycker att jag är ful och patetisk.
När det gäller jobbet har jag alltid haft bra självförtroende, det var det enda mina föräldrar uppmuntrade hos mig när jag var liten - att prestera - men när det gäller relationer är jag hopplös.
Jag hade perioder när jag var yngre då jag inte gick ut på flera dagar och bara grät för att jag tyckte att jag var så ful. Jag har alltid sett bra ut, har klassiska drag etc, jag har förstått det nu men jag tappar alla begrepp ibland och äcklas av mig själv.
Jag vill bara stoppa den här ångesten som snurrar på inom mig, jag vill inte vara patetisk och bry mig om vad en man jag aldrig har träffat tycker om mig och ändå måste jag kolla mailen flera gånger om dagen.... Då avskyr jag mig själv ännu mer.
Det låter säkert helt stört och det är det men jag vet inte hur jag ska bryta det här. Att bli dumpad väcker så otroligt jobbiga känslor inom mig, det är som en bekräftelse på att jag är precis så värdelös som jag tror.
Ursäkta svamlet, tack för att du orkade läsa. Jag tar gärna emot råd, måste komma ur det här.