• pesonen

Vart kan jag köpa is? Is att kyla dricka med...

Som rubriken lyder: Vart kan jag köpa storpack med is ifrån? Ska ha 30:årsfest snart och behöver köpa in is då jag aldrig kommer att hinna göra den själv, dels för att jag inte har så mycket is-kuber att frysa i..

Vart någonstans kan jag köpa? Restaurang? McDonald's har jag köpt ifrån förut, men har på senare tid fått höra att det kan finnas ev. bakterier i denna is..

Denna fest är på en lördag, så något ställe som har lördagsöppet innan kl 17 !!!!

• Svar på tråden Vart kan jag köpa is? Is att kyla dricka med...
  • pesonen

Läs detta inlägg så får du se, sen har jag läst det i tidningarna också. Men då kommer ju frågan; hur kan de då servera detta i läsken om det nu är bakterier i?

www.daft.t.se/konferans/showpost.asp

• pesonen

Har googlat runt lite, men hittar inte omkring där jag bor, bor i Södra Sthlm, Huddinge!

• pesonen

Torr-is är inte så bra att ha i drycken.. Att kyla är den bra med, men inte att ha direkt i glaset..

• pesonen

Nu ramlade det in en hel drös med tips - TACK! Helst vill jag hitta is i närheten, så att vi kan köpa in det samma dag.. Har ett McDonald's här i Centrum samt Statoil, ska kika med dem

Tack för alla tips!! Ni får gärna komma med fler alternativ så att jag har fler valmöjligheter!!!!

• pesonen

Håller på att söka för fullt här för att hitta platser nära mig

• pesonen

Iscompagniet såg jag nu att det ligger i Bromma, det är liiite långt från Huddinge..

• pesonen

Dr Cox:
    Hur mkt betalade du för isen hos PrisXtra? Har ingen sån butik här, men bra att veta för att jämföra!

Köpte förresten is på en McDonald's för 5½ år sedan. De hade aldrig varit med om att ngn köpt is tidigare och visste inte riktigt hur mkt de skulle ha betalt, men en 20-lapp blev det Och vi blev inte sjuka av den isen

• pesonen

Planerar för fullt för denna 30:årsfest! Det vore en STOOOOR miss att missa isen tycker jag. Många fester där det saknas is och det tycker jag är såå himla synd. Till och med när vi var på bröllopsresa nu i augusti tänkte jag (liite) på festen Tog med mig massa roliga drinkpinnar hem Var f.ö. i Bulgarien, Sunny Beach.

Vill att det ska bli en fulländad fest, är maken som fyller jämna!

• pesonen

City Gross är inte alls långt härifrån Ska åt det hållet för att inhandla allt i matväg som det ska bjudas på. Ska passa på å fråga då samtidigt..

• pesonen

Jassikan:
    Tack så jättemycket! Det var ju inte alls dyrt för lite hårt vatten

• pesonen

Fler ställen att välja mellan, bara bra Tack HILLSON

Svar på tråden Vart kan jag köpa is? Is att kyla dricka med...