Mycket bättre än väntat att ha dem varannan vecka
Tänkte bara dela med mig lite. Min sambos barn har förut bott hos oss varannan helg och jag har tyckt att det var jättejobbigt. Ingenting fungerade mellan oss och jag hade ångest varje gång de skulle komma. Nu i våras började vi prata om att de skulle bo varannan vecka till hösten. Jag funderade mycket kring det här och kände oftast att "jag vill inte att de ska bo här", men det är klart sambon vill ha sina barn hos sig oftare.
Nu har vi i alla fall börjat och det går så bra. Vi får närmare kontakt, jag känner mig mer delaktig i deras liv. Allt är verkligen possitivt. En sak som jag kom på att jag inte tänkte på innan är ju att det inte är samma sak att ha dem på helgerna som i veckorna. På helgerna är de hemma och alla är väldigt på varandra hela tiden, men i veckorna är de ju i skolan samt på andra aktiviteter och då hinner man få en liten andhämtare. Då är det bara roligt när de kommer hem på em/kvällen.
Ville bara dela med mig till er andra bonusmammor som tycker att det är lite jobbigt med bonusbarn. Det kan bli bättre
Kan för övrigt rekomendera alla att läsa boken "Familjepack", den har varit jättebra för mig. Tar upp många av de tabun som finns.