ja som tycker de är sååå sött med små möss, har inga problem alls över dom. fast man vill ju inte ha dom hemma, men skulle ja få de så skulle ja leta efter dom och släppa ut dom. kan förstå att dom kommer in för vintern de är ju kallt ute. men det är fler djur som gör så också.
ja har ett par mushistorier ja med, när ja var liten berättade farmor att jag hade varit på dass i stugan och hade då haft en liten skogsmus på besök vid dasset där ja satt och när ja var klar stack musen under dass och ja höll på att krypa med under dasset ja med =)
en annan sommar i stugan kom syrran springande och sa att bill,katten lekte med en skogsmus. mina kissar brukar få fånga möss och de. men den här gången var de bara lek för bill. så jag sa åt syrran att ta bill där ifrån. Det reulterade i att hon kom gående med bill i famnen, plus att han hade musen i munnen, katten. såg välidigt komiskt och konstigt ut. men bill hade vägrat låta bli att leka med musen, så när syrran tog bill så tog bill musen med sig. men ja fick bill att släppa musen, då dom lyssnar på komandon. så sa ja släpp så släppte han den. jag kollade på musen hur den mådde och den hade bara fått ett rivmärken av bills tänder inge mer. tvättade av såret på musen och sen gick ja ut i skogen en bit bort och släppte ut han i friheten. kan säga att ja hade en ganska sur katt sen efteråt men ja förklarade för han att man leker inte med möss om man inte ska äta dom och då gick han sin väg =)
men annars så tar dom möss och sorkar på tomten och äter och de är okej för mig.. bara dom inte leker med dom usch..
min andra kisse bull tog en fladermusen en gång men då fick ja dåvarande sambon att slå ihjäl den. för den skrek så högt att de gjorde ont i öronen. bull såg så kul ut då för det var som att han tänkte husse hjälper mig med maten, sen när han såg att fladermusen var död så sprang i väg med den. men då var vi efter katten och fick hem han utan fladermus.
så dom är roliga dom där små liven ibland =(
men så länge dom äter ute och inte släper hem de så får de vara så. men ja vill inte ha hem en fet stor vattensork på köksgolvet urk för de har hänt de med.. och dom är ju inte små heller.. som en liten kanin ungefär. =(