O`boy utan socker?
Nån som har testat den? Smakar den som vanligt?
Nån som har testat den? Smakar den som vanligt?
Girl Afraid: Ja jag ska köpa den nästa gång jag är på affären, så meddelar jag hur det går!
blanda först kakao och den socker mängd ni valt med lite mjölk, så att det blir lite geggigt och när kakaon blandats med den lilla mängd mjölk så häll i resten av mjöken!
Det är bättre att äta lite socker än sötningsmedel som är helt onaturligt, och som oftast gör dig mer socker sugen.
Hehe ja det blir verkligen MYCKET klumpar.. störande som sjutton:S
Plingplong: jag gillar oxå att göra sådana "blindtester" på min man!
Han har i typ 5 år ätit samma frukost dvs Kellogs cornfalkes o fil. Jag bytte ut cornflakesen mot Coops utan att säga något (förvarar flingorna i en glasburk)...Hehehe, mycket riktigt, han kände ingen skillnad, han som hävdat att han är en finsmakare ut i fingertopparna!
Klurar lite på när jag ska läppa bomben om vad han har ätit här hemma i flera månader
plingplong: Go girl!!
Det kanske blir som på ketchupreklamen!
pippo75: hehe...är han lik min kille så kommer han påstå att han tyckt det smakat konstigt hela tiden å att han bara inte kunde komma på vad som var fel..
plingplong: Japp kommer garanterat att bli den reaktionen!!
Mitt nästa "mission" är att smyga in fullkornspastan i mannens värld. Såklart ska den kamofleras i en "vanlig" pastaförpackning
...Vilket sorgligt liv jag måste ha, men jag tycker verkligen att det är skitkul att göra sådana saker
Kan gå och småfnissa åt det ibland.
pippo75: haha ja jag tycker åxå sånt är skit-kul!
man måste ju ta tillvara på de små glädjeämnena säger ju folk!
Det jag gjorde senast var att ta Willy`s pulvermos istället för Findus...han märkte ingenting, men sen när jag berättade det så blev det ju den reaktionen jag skrev ovan...
Men han äter den fortfarande iaf!
plingplong: Du verkar ju vara helt i min stil ju!
min reaktion mot den "sockerfria" oboyen va att de använder sucralos, som kemiskt är väldigt likt bla ddt... föredrar lite socker framför kemikalier
Det är inte en Oboy UTAN socker. Det är en Oboy UTAN TILLSATT socker.
Och ja, den löser sig sämre. Den vanliga oboyen löser sig bättre just för att det är så mycket socker som löser sig bättre.
Sukralosen används i även Felix ketshup, Arlas Mini Yoggi, och i Coca Cola light bland andra.
Själv tycker jag det är tragiskt att föräldrar idag försöker att anpassa kosten för sina barn efter en stillasittande livsstil. Se till att ungarna rör på sig så kan det äta av allting i måttliga mängder.
pippo75: hehe, ja vi kan ju börja tipsa varann om olika "byta-innehåll-grejer"
Pippo75, kanske kan du äta av cornflakesen själv någon gång och då nämna att du tycker att det smakar annorlunda eller lite konstigt. Om han inte håller med då, kan han ju inte använda det argumentet senare. Ha, ha, fångad i en liten bur...
fästmannen rapporterar att den sockerfria o'boyen smakar som den vanliga.
ett tips till hur man smusslar in fullkornsmakaroner är att "föra över dem" till ett vanligt makaronpaket