• Lovan

Luzernté vs. hallonnbladsté

Jag är gravid med mitt andra barn, och ska göra ALLT för att få amningen att fungera den här gången. Har varit in på olika hälsokostaffärer här i stan (Västerås) och försökt att få tag på hallonbladsté som jag hört ska vara bra för att få mycket mjölk. Tyvärr har de aldrig haft det i sitt sortiment, men affären jag var inne i idag tyckte att jag skulle testa Luzern-te istället, så jag köpte en förpackning.
    Men nu är min fråga till er här på FL: Vad är att rekommendera? Att köra med Luzern-te, med hallonblads-te eller kanske t om dricka bägge sorter? Funkar teerna? Hallonbladste låter ju som om det skulle smaka väääldigt mycket godare än Luzern-varianten (läste att Luzern är ett finare ord för alfalfa) - men är det så i själva verket? Har läst tidigare att man kan köpa hallonbladste via internet - har någon adressen dit?
    Har ni några andra kommentarer om de här olika teerna, eller har ni något annat förslag på vad man kan dricka istället?
    Tar tacksamt emot all hjälp då jag så otroligt gärna vill kunna amma 2an.

Tackar på förhand för tipsen.

Ett till mirakel på väg! Bf 21/4-07
  • Svar på tråden Luzernté vs. hallonnbladsté
  • AannaH

anis o fänkålste sa min bm att man skulle dricka en liter om dagen....

• Loren

Har inte hört att hallonbladste ska vara bra för amning - kan dock inte säga säkert - men vad jag vet så är det mer att dricka innan förlossningen. Tror de säljer amningste även på apoteket.

• Buffa

Minimundus har ett amningste som jag tycker var gott, det drack jag mycket av i början.
    Det innehåller lite allt möjligt, även luzern tror jag.

Hallonbladste är inte för amningen utan för livmodern, här kan du köpa hallonbladste http://nellshr.hellberg-kling.se/ och läsa lite om det.

Jag har handlat från henne flera gånger och vi tillhörde samma ankomstgrupp på aff med mellankillen och har träffat henne flera gånger så du behöver inte vara orolig över att beställa från henne.

• Lovan

Tack för alla tips.

Fler förslag?

Ett till mirakel på väg! Bf 21/4-07
Svar på tråden Luzernté vs. hallonnbladsté