• Flätad

Vardagsrum, 40 kvm i vitt???

Behöver lite expertråd...
    Vi ska äntligen fixa till vårt vardagsrum som är ett stort rum på ca 40 kvm. Det är öppet upp till nocken och är alltså rymligt. Vi ska ha ett golv i Kastanj tror vi och är inne på att måla vitt. Älskar naturliga färger som vitt, brunt mm. Några tycker det blir för sjukhusaktigt o stelt. Vad tror ni? Fönsterkarmarna är också vita, inkl dörren till vardagsrummet. Tips, ideér? Tar tacksamt emot synpunkter!!!

• Svar på tråden Vardagsrum, 40 kvm i vitt???
  • Lillflickan

Tror det kommer bli mycket vit.
    Kanske en fondvägg i nåt mörkt ??

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Jonna S

Jaaaa - vitt ska det va! Vi har också lika stort vardagsrum som för dagen är caffelatte/kakao med mjölk. Är trött på den kombinationen och vill ha helvitt! Kanske med en snygg tapet med rejäla medaljonger eller en fototapet på en kortvägg. Go for it!

• Flätad
    1_20822_20822-634913993_641909282.jpg

Lägger in en gammal bild på rummet... Färgen som är där nu är lite sandbeiche ..(stavning...?)
  • mammatotoo

Bryt vitfärgen i någon passande nyans.
    Grått
    Grönt
    Rosa
    Beige/sand
    så det blir någon liten färgskillnad mot fodren.
    Tycker jag!!

• Mia med 4 pojkar

Vill du ha det vitt så bryt den något är mitt tips. 0502-y om du vill ha den vit men ändå inte kall eller 1000-n om du vill ha den ren men utan att bli skarp. Tar du en ren vit så är risken att det blir vasst för ögonen.
    Är du osäker på om du verkligen vill ha vitt så varför inte testa och blir det för mycket så är det väldigt lätt att fixa en fondvägg :) Tror att det kan bli otroligt läckert med 0502-y ihop med träet. Visa gärna hur det blev när ni är färdiga.
    / Mia * jobbar i färgbutik*

• Flätad

Jo, det lutar åt att bryta av det lite... Men jag är ändå sugen på vitt...  Vilken färg är bäst att "bryta" med utan att det lisok ser "smutsigt" ut...? Suck det är så svårt att välja o vi är lika veliga båda två...

• Flätad

Tack Mia! Ska kolla upp dina tips!!!

• Mia med 4 pojkar

Båda dom färgerna som jag skrev upplevs som vita. 0502-y är tex den kulör som dom flesta färdigmålade " vita" köksskåp och lister är målade i. Ska ni ha en fond så finns det ju alternativen att bryta av med en helt annan kulör eller något som blivit väldigt modernt nu, ta en vit tapet som är mönstrad med skimmer istället för i färg.

• Annika 1983

vilket fint rum har inga tips men verkligen snyggt rum! hoppas inte mitt inlägg tog skada

• Flätad

Ska försöka komma ihåg att visa rummet när det är klart. Kan ta lite tid dock, ska höja golvet, sätta in en spis, måla och lite sånt.. Så det är en del att göra o tid har man ju ont om idag....

• stumpisen

Måste bara upprepa vad tidigare "talare" har skrivit, jag bara äääälskar 0502-y eller s 0502-y har den överallt där jag har ljust...den är kanon, vit men ändå varm.

Svar på tråden Vardagsrum, 40 kvm i vitt???