• septbebis

Fogblekning - kakel

Såg att de använde i kakelfogarna igår i "Äntligen hemma". Jag skulle också vilja använda det på mina fogar.

Kan man köpa det i vilken affär som helst? (i inköpslistan på "Äntligen Hemmas hemsida stod det att den var köpt på "Fridells" men det finns ingen sån affär här).

• Svar på tråden Fogblekning - kakel
  • missteddy

de finns på vilken färghandel som helst

• septbebis

missteddy: Ah, så bra.

• Lillflickan

Jag var nere på Nordsjö färg och kikade på fogfärger, och gubben som jobbade sa att det endast kan användas på nyare fogar, för äldre tar inte in det.

Varför man nu skulle vilja färga en ny fog

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Frågvisa

Jag missade Äntligen hemma igår men har lyckats bleka fogar i våra golv här hemma. Provade först en jättedyr fogblekning som jag köpte i en kakelbutik. Den fungerade okej, men var lite jobbig att hålla på med. Sedan fick jag tips om vanligt klorin. Det fungerar superbra! Fast det är ju inte så miljövänligt...

Vi har ljusgrå fog till våra klinkers i badrummet. När vi flyttade in var den typ mörkgrå av smuts. Hällde på koncentrerat klorin och lät det verka ett tag, skrubbande med skurborste ( se till att ha god ventilation!) sköljde av och simsalabim så såg fogen ut som ny!

• septbebis

Lillflickan: Mina fogar är svarta redan från start. (70-tals lägenhet). Då kanske det inte går här... :(

• septbebis

Blir lite "orolig" när ni säger att det är dyrt. Vad kostar det?

Svar på tråden Fogblekning - kakel