Inlägg från: smilli vanilli |Visa alla inlägg
  • smilli vanilli

Tråd för oss som rodnar!

Nu finns det ju såklart säkert olika "grader" för HUR mycket man rodnar! Men har ni sett er själva i en spegel när ni blir så där riktigt "blodröda" som ni säger, det kankse inte alls blir BLODRÖTT! Det kankse bara KÄNNS så för att ansiktet blir så varmt osv... När jag var liten och gick i skolan så hade jag jättemycket problem med rodnad, men det tyckte jag att MÅNGA hade i klassen! Nu tycker jag att det har vuxit bort ganska mycket, men jag känner fortfarande att jag kan bli röd i ansiktet när jag träffar någon som jag känner men inte sett på ett tag t ex...ibland kan min man säga "men herregud vad du blev röd i ansiktet" precis som om jag skämdes över honom eller nåt! men jag reagerar helt enkelt så när jag blir överraskad!! Precis som någon skrivit här innan! En kompis till mig säger ofta att "ha fan vad röd du blir" eller liknande, men jag bryr mig faktiskt inte om det, jag blir så bara när jag träffar någon/ blir överraskad, men jag har lärt mig att hantera det och sen jag inte längre gjort någon stor sak av det så försvinner det lika fort som det kommer! Och om ni istället för att tänka/känna efter hur röda ni själva blir vid sånna tillfällen så se hur den andra personen ser ut i ansiktet! Jag tycker att väldigt MÅNGA personer som reagerar med en viss rodnad vid många olika tillfällen! Tänker ni då "Åh vad han är blyg" eller "gud vilken mes, varför rodnar han så" Nej...det gör inte jag i alla fall!!! Jag tycker att det är helt naturligt att rodna, det är kroppens sätt att reagera och så länge du inte gör någon större sak av det så gör ingen annan det heller!

Svar på tråden Tråd för oss som rodnar!