Inlägg från: Anonym (tomaten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tomaten)

Tråd för oss som rodnar!

Jag tokrodnar också, oftast flera ggr om dagen. Ex. kan jag inte köra bil med någon sittandes bredvid mig i passagerarsätet eftersom jag rodnar och får panik och inte kan "komma undan". Jag kan inte sitta och äta med någon mittemot mig eftersom jag då känner mig uttittad och därmed rodnar. Smyger runt när jag handlar mat och försöker "se folk först" eftersom jag automatiskt rodnar när jag ser nån jag känner, speciellt om jag blir överraskad. Fler som har ex då ni rodnar??

• Anonym (tomaten)

oj vilken bra tråd!! Här är en till tomat!

Förr rodnade jag aldrig hur mycket jag än skämmdes eller gjorde bort mig, verkligen aldrig!

Men sen ca 5 år tillbaka så har det bara blivit mer och mer. Jag kan rodna för allt och inget. Det är SKITJOBBIGT!!!! Pga detta så har jag utvecklat lite socialfobi (egen diagnos) jag är så jävla rädd för att börja rodna bland folk att jag inte vågar träffa folk!! Låter sjukt jag vet! Jag bryr ju inte mig om någon annan rodnar. Förstår inte varför man gör det och varför det ska va så jobbigt.

Det där någon skrev i tråden ang att man rodnar om man mår psykiskt dåligt stämmer nog in på mig. Har faktiskt inte mått bra dom senaste 5 åren..

Mår alla ni psykiskt dåligt som rodnar?

• Anonym (tomaten)

förtvivlad. ja precis sån är jag! Vad som funkar på mig är att ha en dämpad belysning. Man kan göra det mysigt med levande ljus osv. Man behöver ju inte ha värsta bordslampan tänd.

• Anonym (tomaten)

Gud, vad jag älskar denna tråden! man känner sig mer normal och det känns skönt att det finns en "förklaring" såsom en högre anspänning i kroppen och att den signalerar "fara" i "fel" situationer. Man känner sig inte enbart som en mes med dåligt självförtroende (jag ser bra ut och är social annars men detta "handikapp" begränsar mig. Idag gick jag på stan (med uppsatt hår!) utan att rodna en enda gång! Stolt!

• Anonym (tomaten)

Jo, det kanske kan verka "gulligt" med folk som ofta är röda i ansiktet och rodnar men det är inte så kul att vara den personen! Vem vill inte verka självsäker och oberörd i vissa situationer?? T ex som det var nån som skrev: att det var någon som hade stulit på hennes jobb och när dom tog upp det på ett personalmöte så blev HON röd i ansiktet trots att hon var helt oskyldig. Inte så kul...

Svar på tråden Tråd för oss som rodnar!