• lycra

är det sprit i punchpraliner???

jag åt 5 punchpraliner precis utan att tänka på det.. men nu kom jag på att det kanske finns sprit i de?? eller är det inte "riktigt" sprit?

• Svar på tråden är det sprit i punchpraliner???
  • Sassafrass

Det är säkerligen essens och inte riktigt punch, då hade de nog varit dyrare.

• lycra

åh okej.. men jag ska inte äta fler nu :) för säkerhetsskull

• semlan78

ÄÄÄÄÄhh det är väl lite överdrivet!! Tror du får sätta i dig flera kilon för att det ska vara skadligt (tror du hinner spy av sockerchock innan)!! Eller har du blivit alkoholpåverkad av punchpraliner eller annat godis någon gång??? Skulle inte ha emot ett par punchpraliner nu - mmmm!

• Ead

Det är nog essens i. Det är jag tämligen övertygad om. Och som semlan78 skrev, så är det nog ingen fara.

• MaDdO

Mumsa på! OM det är sprit i vilket jag knappast tror, å får du väl äta MINST 1 kg om det ens räcker, för att du ens skall hamna på 0,1 promille! *ler* Mumsa på!

Jädrans vad JAG blev sugen på punchpraliner nu då! Rackarns!

• FiaFågel

nej det är det INTE...jag tog reda på det...

• Linda1976

Missförstå mig rätt: Nu är det lite hysteri igen!!! Självklart är det inte äkta sprit i punschpraliner, lika lite som det är grisar i polkagrisar

• FiaFågel

TS - läs mitt svar i denna tråd www.familjeliv.se/Forum-2-8/m1055181.html angående detta.

Linda - oavsett om det är hysteri eller inte så innehåller vissa sorters godis riktig alkohol!! t.ex. romägg (se ovanstående länk)

• sisley

Linda1976:

Blev också sugen på dessa "spritgodisar" nu men jag orkar inte gå och handla i regnet...

• Linda1976

ja, men nu var det ju punschpraliner vi pratade om, om jag inte missminner mig

Svar på tråden är det sprit i punchpraliner???