Brukar ni frisera er gran?
Jag brukar klippa vår gran med sekatör så att den får en fin form. Detta tycker mina barn är helt galet!
Är det fler som är nojiga som jag?
Jag brukar klippa vår gran med sekatör så att den får en fin form. Detta tycker mina barn är helt galet!
Är det fler som är nojiga som jag?
Lilja84. Wow, var hittar ni såna tjocka o täta granar?
Nej. Vi köper en ordentligt fin gran redan från början. Behöver jag tala om att granköpandet tar en evig tid innan vi hittat rätt? *S*
ja jag vet inte .. det är min far som hittar dom han har typ gransinne eller nått
Min mamma köpte en gran en gång som hon tyckte synd om!
Den hade inga grenar på ena sidan o de andra, där hade barren redan börjat gulna. Hon tyckte så synd om den när ingen annan ville ha den. Gisssa om vi skrattade när vi pyntade den?!
Det märks att man är svältfödd när man tar en granekiperingstråd som något snuskigt. :O
Nej, det brukar vi inte göra. Ser till att köpa den perfeka granen från början.
Kan berätta då min syster och hennes sambo skulle köpa gran.
Han gick ner på förmiddagen för att kolla vad han kunde hitta nere på torget. Upp kommer han glad som bara den och ropar att han har hittat den perfekta granen och att försäljaren håller den om dom kommer inom en timme.
Sagt och gjort...
På vägen ner berättar han att det är en rikgtig Disney-gran, tjock och fin.
Då dom kommer fram och försäljaren tar fram granen så får min syster sig en smärre chok.
Granen är ingen innegran utan en stor "torggran".
Han övertalar min syster och dom slår till på den DYRA Disneyliknande "torggranen" och forslar hem den med mycket slit och MÅNGA pauser.
Väl inne i trapphuset upptäcker dom att den inte går in i hissen. Så självklart försöker dom ta den via trappan. Men där är det också stopp!
Dom kan inte svänga granen i trappan/de olika våningsplanen ens. *flinar rått*
Det blev till att baka ut ur trapphuset och ut på gården och försöka "frisera" granen.
Till sist gav dom upp och sågade sönder granen och gick till Åhléns och köpte en stor, fin och dyr plastgran.
Glömde berätta att det var tänkt från början att som skulle "friesera" granen så den skulle vara perfekt och likna en Disneygran ännu mer.
Jag har en vacker plastgran som är lika vacker från år till år utan sekatörens hjälp. Och det bästa är; Inga barr!!!
Kajee: Vi hade plastgran när jag var gift med mina barns pappa. Han var nämligen allergisk. Men jag tyckte det bara kändes skrattretande att stå där o vika ut plastgrenarna.
Efter skilsmässan hämtar jag alltid granen ute på landstället.
En grantråd....nu finns det nog en passande tråd för varenda tänkbara ämne
By the way...vad kostar det att köpa en gran på torget, en handelsträdgård m.fl....funderar på om det e värt att hugga ner en själv eller inte
Vi har plastgran som fungerar finfint, men min mormor och morfar hugger en gran varje år. När de ska fixa till den så tvingar mormor morfar att såga av vissa grenar och borra nya hål som de kan stoppa in grenarna i för att det ska bli tätare.
Kajee:
Men ingen riktig juldoft heller?!