• Mimmi74

kan jag äta fryst makrill?

Ja, det är frågan? Eller makrill över huvud taget. Även färsk. Jag är i sjätte månaden.

• Svar på tråden kan jag äta fryst makrill?
  • Beckah82

Nja...fryst är väl inte så gott

Men tillagad Makrill kan du äta. Det är ju en havsfisk och det är insjöfisk man ska se upp med.

♥ Beckah, mamma till Victor och liten i magen BF 070706. Hemsida: busig.sida.nu
  • Mimmi74

Hej hej,

Jag menar tillagad så klart. Och särskilt färsk. Skulle inte ha skrivit fryst.

• Matillin

all fisk går bra att äta väl, så länge den inte är rå ?

Vecka 23
  • Lola Jämtland
    fia sthlm skrev 2006-10-27 11:36:00 följande:
    all fisk går bra att äta väl, så länge den inte är rå ?Vecka 23
    Näe. Det finns vissa man bör undvika.
    //Halloween firas alltid den 31 oktober. Kom ihåg det!
  • Beckah82
    fia sthlm skrev 2006-10-27 11:36:00 följande:
    all fisk går bra att äta väl, så länge den inte är rå ? Vecka 23
    Nej, inte tex svensk insjöfisk.
    ♥ Beckah, mamma till Victor och liten i magen BF 070706. Hemsida: busig.sida.nu
  • Matillin

Jo jag vet enligt socilalstyrelsens rekomendationer.

Fast jag har sett program på tv där dom visade hur många varje år som dör eller skadas av att äta fisk ifrån östersjön...0% var det
    Det var värre att avstå fisk än att äta.
    Likadant med dom som fått den där bakterien av skinka, rå mat osv, vet inte vad den heter?
    Tror det var 3 per år som fick den och ingen bebis hade någonsin dött eller tagit skada av det heller.
    Men är ju ondöigt att riskera nått skl.

Vecka 23
  • Lola Jämtland
    fia sthlm skrev 2006-10-27 11:43:08 följande:
    Jo jag vet enligt socilalstyrelsens rekomendationer.Fast jag har sett program på tv där dom visade hur många varje år som dör eller skadas av att äta fisk ifrån östersjön...0% var det Det var värre att avstå fisk än att äta.Likadant med dom som fått den där bakterien av skinka, rå mat osv, vet inte vad den heter?Tror det var 3 per år som fick den och ingen bebis hade någonsin dött eller tagit skada av det heller.Men är ju ondöigt att riskera nått skl.Vecka 23
    Ja, för TV visar ju alltid sanningen. Eller hur?

Jag skulle föredra att lyssna på Livmedelsverket o Smittskyddsinstitutet jag.....
    //Halloween firas alltid den 31 oktober. Kom ihåg det!
  • Matillin

Lite OT nu, men dom pratade även om alkolol och amning, var på kalla fakta.
    Efter 2 glas vin hade mamman i sin bröstmjölk lika mycket alkohol som det fanns i 1/30 öl
    Och det var mer alkohol i sprite läsk än vad det var i hennes mjölk.
    Sen är det ju inte så smart att trycka i sig en hel vinare när man har en liten bebis att ta hand om, men det skadar alltså inte bebisen.
    Och sen är det inte bra för ammningen att dricka, rytmen kan bli störd och man kan få mjölkstockning osv, så därav är det bättre att avstå

Vecka 23
Svar på tråden kan jag äta fryst makrill?