• Ulrika 80

Någon som vet något billigt o bra hotell i New York

Ja som rubriken säger. Jag och min man ska på smekmånad om 2 veckor till New York och vi har inte hittat nånstans att bo. Är det någon som har något tips på något billigt men bra ställe. Vi vill helst inte bo på vandrarhem.

• Svar på tråden Någon som vet något billigt o bra hotell i New York
  • Karpet

Har du någon maxbudget per natt för er två? Lite svårt att veta vad du menar med billigt då hotell i NY är dyra.

• Ulrika 80

Jo jag vet, NY är inte billigt. Men vi kommer väl att röra oss runt 1000:- per natt. Runt där.

• Rockmama

The Gershwin! Ett mysigt och coolt hotell som ligger mittemellan 5th Avenue och Madison Avenue, på 27 gatan. Inte alls långt från Empire State Building.
    Det finns rum i alla prisklasser. Vi betalade ca 100 dollar natten och hade helt okej standard. Reserverar mig dock från att det kan vara kallt vintertid - väggarna är tunna. Vi var där i april månad och då funkade det bra.

www.gershwinhotel.com

• sweetpea

Vi bodde på Big Apple Hostel vid Time Square. Vandrarhem, förvisso, men vi hade en schysst dubbelrum med tv och och kassaskåp, där de städade varje dag. Två fräscha badrum i korridoren delades av fyra rum, inga problem alls. Typ 80 dollar tror jag att det kostade, ungefär.

Kolla på www.hostelworld.com - där kan man söka vandrarhem, B&B och enkla hotell och sortera på pris och betyg. Jag bokar alltid där, när jag är ute och reser!

• Rockmama

Tror det blir svårt att hitta ett hotell i NY för tusenlappen, speciellt när du är ute så pass sent. Men annars är det väl bara att googla på hotell new york. Har du tur så hittar du nåt.

Svar på tråden Någon som vet något billigt o bra hotell i New York