• Skrutteruttan

Annorlunda pojknamn på L....?

Hej...Vi väntar barn igen. min sambo har två barn sedan tidigare, Ludvig och Lovisa och jag har två sedan tidigare, William och Tilde.

Gemensamt har vi tvillingarna Li och Leon, nu ska vi alltså ha en till och det namnet ska alltså börja på L (sambon vill inte snubbla på målsnöret nu när han har fyra barn på L Skrattande) och får gärna vara annorlunda, åtminstone inte supervanligt..... Flicknamn har vi, men det är svårare med pojknamn....Linus, Lukas och Liam är otänkbara då vi har barn i nära bekantskapskrets som heter så....

Ös över mig tips nu, tack!
  • Svar på tråden Annorlunda pojknamn på L....?
  • TeeTee

I Italen, där namnet kommer ifrån är Luka ett killnamn. Det låter bara som ett tjejnamn i våra skandinaviska öron för att det slutar på "a". I Italien är ju även Andrea ett killnamn. Jag har kompisar, vems son heter Luka. Mamman är Italienska.

• hummelhonung

Lucius
    Lage
    Lester
    Luke
    Lenny
    Lemmy

Letar själv efter fina namn på L. Gärna lite längre och inte helt vanliga. Har ännu inte hittat ngt som känns klockrent - så fler förslag tack!

• ebben

jag har inget namnförslag,men avundas er stora familj! Grattis!
    Han har 2 barn,o du 2 sen tvillingarna + en ny bebbe?!
    Lyckliga dig-det blir alltså 7 barn?
    Eller missuppfattade jag nåt?
    Är avundsjuk på alla med många barn!! .......

• micann6

jag missade det du skrivit om liam:)

• Skrutteruttan
    Det lustiga är att vi har pratat en del om Luc, tycker det är fint, men jag förstår att ingen kommer uttala det rätt Fundersam
  • Annanym

Döp till Lyck då. Såslipper ni uttalsproblemen menar jag. Lennart gillar jag också.

• 4grabbar

Lucifer
    Leonard
    Leopold
    Leo
    Legolas ähhhh
    Ludde
    Ludvig
    Loke

• 4grabbar

luke då?

hur ska Luc uttals ? som lus eller luk

• Skrutteruttan
    Uttalas "Lyck"....Luke är också fint....
  • MosterFia

Min första tanke när jag bara sett rubriken var Leonard, men om ni redan har en grabb som heter Leon var det ju lite fantasilöst.

Lorentz, kanke? (Hur man nu skulle stava det...)
    Lillebror (ovanligt, åtminstone! Men tänk på Lillebror Söderlundh, så det "finns" ju.)

Ett tips är ju annars att läsa i namnlistorna på www.scb.se, jag har för mig att det finns listor sorterade både på popularitet och i bokstavsordning.

• kokajojsosa

Ludwig / Lukas =)(fast dem namnen e iofs inte så ovanliga)

Svar på tråden Annorlunda pojknamn på L....?