• NobodysFool

Jag är Gravid :-D, men så rädd för missfall

jag kan inte fatta det efter 4:e teste så visade jag +.

Hahahaha ja jag vet att det är lite väl mycket testat men jag kan inte tro det efter sådan lång tids prövning.
    Men jag är så rädd för att få missfall....jag sitter och funderar på hur stor chans det ät att få missfall.... finns det något man kan göra för att minska risken?

kram på er

• Svar på tråden Jag är Gravid :-D, men så rädd för missfall
  • Boston dreamer

Grattis grattis, va underbart! Det finns inget du kan göra för att undvika missfall...njut nu av att du är gravid!

• majtjo

Grattis vad kul, missfall är oftast de barn som det inte är rätt på. Så man kan alltid trösta sig med det om det skulle ske. Tror inte det händer, men man kan aldrig säga aldrig. Var glad istället för att du kan bli gravid och har blivit det, Grattis än en gång Flört

• NobodysFool

Tack så mycket tror jag gråter lite glädjetårar nu.....

• Anna m Hampus och liten i magen

Hej!

VIll oxå säga grattis, så himla härligt!
    Du ska se att allt går bra, ta det bara lugnt speciellt i början. Lycka till med allt o kram på dig.

• MissU

Jättegrattis till dig! Jag var också extremt orolig över att något skulle gå galet under graviditeten. Det var först runt vecka 25 som jag började njuta av det. Idag är jag ledsen över att jag inte kunde ta vara på tiden lite bättre, men det är ju lätt att säga så här i efterhand när allt har gått bra.
    Glöm statistiken. Det är som "majtjo" säger, får man ett missfall är det med största sannolikhet pga "den genetiska koden" och inte pga det du gör. Du kan inte påverka det mer än att se till att du själv mår bra. Och det är ju standardgrejerna: äta bra, inte röka o dricka, få frisk luft och motion, inte stressa utan bara njuta.

Passa på att vara ego!! "Nej, jag tänker inte jobba över idag. Jag tar en promenad i stället och rensar mina tankar." Det lugnade mina nerver i alla fall.

Jag önska dig all lycka med detta! Jag känner så väl igen mig i det du har skrivit.

• Jennie L

Vet precis hur du känner. Det dröjde länge innan jag vågade tro på graviditeten fullt ut. Jag var länge orolig över att jag mådde så bra. När man är gravid ska man väl hänga över toaletten och kräkas de första månaderna? Trodde jag... När det inte hände blev jag orolig för det. Det enda jag kände av graviditeten i början var att jag var ganska trött och kissnödig...
    Nu har jag bf på tisdag, 31/10, och jag längtar så efter att få träffa honom!

• lillajag2020

Jätte STORT grattis :)det e så härligt,ta det lugnt bara,och njut av att du e gravid nu!Kram på dig.

• fiagos74

GRATTIS FRÅN OSS " du ska se att allt går bra...

• NobodysFool

tack så himmla mycket över era svar...jag försöker njuta och bara ta det lungt ...
    jag satt och fundera detta kanske låter dumt men kan man få missfall utan att det blöder?

• r78ks

Nobodysfool; jag undrar samma ska, kan man få MF eller MA utan några som helst tecken. Jag är också jätteorolig över att det inte ska gå vägen men har inte haft några tecken på MF alls, ingen blödning, inte ont i magen (förutom växtvärk och tarmont), infa bruna flytningar... så det är väl dumt att oroa sig

• NobodysFool

man är alltid lite nojjig,,,, jag har också tarmvärk ibland (konstigt) sen så har jag molnande värk i magen precis som om jag ska ha mensen...har haft det i några dagar nu. det är väll normala tecken.

• blondi75

stort grattis till daj-lycka till med allt nu!

• årstid

ja man kan ha MA men att blödningen kommer efter flera veckor. det har hänt mig. men som en här inne så klokt skrev. vi väntar barn inte missfall! glöm allt som heter missfall!njut!

• Scrapbookings

Jag är i vecka 9 snart och har ätit Pergotime för att kunna få mitt plus och nu har jag det och inga direkta symtomer har jag haft.
    Har kommit lite avsmak för mat nu, men annars inte så mycket mer än att jag är trött.

Jag njuter i fulla drag av min första graviditet och har redan beställt barnvagnen vi vill ha, så den kommer till årsskiftet ungefär.

Varför gå och oroa sig?
    Jag skulle ångra mig "stort" om jag hållit det hemligt tills våran graviditet var på den torra sidan och om jag varit rädd för missfall hela tiden och glömt av att njuta.
    Så om jag får missfall ändå har jag iaf. gjort det bästa av tiden med min bäbis och det känns bra.

Slappna av och njut av era små bäbisar om dom så komemr ut så har ni redan fått gåvan att ha en ängel i era magar och ta vara på den tiden...

Svar på tråden Jag är Gravid :-D, men så rädd för missfall