• mamma i november

Hängmatta till bebisen

Hej på er

Är det någon som erfarenhet av små hängmattor till bebisar?? Jag såg en på stellaris.se, och jag tycker att det ser supermysigt ut. Men är det verkligen bra för den lille att ligga så och finns det ingen risk att trilla ur?

• Svar på tråden Hängmatta till bebisen
  • mamma37

Jag vet bara att under den första tiden använde jag vagnen och nattetid sov dom i sängen hos oss jag tänker inte investera i någon säng eller liknande fastän att det är jättelockande med alla erbjudande och fina bilder man ser överallt!! /Kram från en med lite erfarenhet!!!!!!!!!!!!

• Alicia05sMamma

Var in & kika på den. Jag personligen skulle inte använda den. Tycker de kändes lite väl riskabelt. Kanske är jag lite fjantig av mig men jag tyckte inte den såg så säker ut.

• Bromölla

Tyckte den såg jättegullig ut, men jag hade inte vågat ha den, och en bebis ska väl helst ligga på magen el??? Jättegullig men va ska man ha den till? En bebis kan ju inte sova i den på natten, kan jag aldrig tänka mig.

• Titti och mini

Såg en sån på Underbara barn mässan o jag gillade dem också! Skulle kunna tänka mig att ha en sån för lille främst på dagen. MIn lillkille sov aldrig utan ville bli vyssad hela tiden så en hängmatta kanske skulle funkat för honom

• Mammatilltretroll

Vi ska ha en Baby-Jojo från www.drombebis.se/ till vår lilla Meja när hon föds, den ersätter spjälsängen, men mestadels sover hon säkert hos oss på nätterna..

Finns en liknande variant som heter Babyro - läs mer om varför bebisar mår bra av att sova i liknande hängmator på:

www.babyro.com/

• mandala

Bromölla...ska bara säga att bebisen ska helst ligga på rygg eller sida

Svar på tråden Hängmatta till bebisen