Hård i magen....
Hej! Är det någon mer än jag som är hård i magen? Vad gör ni åt det? Försöker dricka mycket vatten och äta frukt, men det hjälper inte. Någon som har något bra tips?
Kram Mickel
Hej! Är det någon mer än jag som är hård i magen? Vad gör ni åt det? Försöker dricka mycket vatten och äta frukt, men det hjälper inte. Någon som har något bra tips?
Kram Mickel
Hej!
Jag köpte torkade fikon. Det funkade jättebra för mig.
mm.. de e jätte jobbigt att vara hårdis.. men katrinplommon, päron... Eller dricka mkt multivitamin dryck de sätter fart på magen,,, men i den e de ju mkt socker.. Good Luck...
Åååå fyyyy det e jättejobbigt. känner mig som en stor ballong o grinig. Torkad frukt funkar ju ganska bra o dricka mycket vatten. Äta bra mat som inte e så "tung". Kramkram
jag dricker katrinplommonjuice och det funkar för mig. Lycka till
Tack för era svar!
färska plommon från fruktdisken brukar fungera bra. Men ät inte för många samma dag om du inte vill tillbringa hela dagen på toa...hahaha
Ibland tycker jag att det hjälper att duscha varmt över korsryggen. Jag kanske är ett freak... men det kan få igång saker!
Hela linfrön!
Linfrön, blanda i fil eller yoghurt och drick mycket vatten.
Motion, dvs promenader, hjälper mig och mycket vatten!
Hej!
Prova med Inolaxol. Finns att köpa på apoteket. Funkade bra för mig.
Ingenting utom denna gröt har hjälpt mot min förstoppning. Den smakar ok också jämfört med alla fiberpreparat man kan köpa:
grovgröt (En stor portion)
2 fikon
2 msk russin
2 msk linfrö
2 dl vatten
½ dl grahamsmjöl
Klipp fikonen i småbitar. Blanda fikon, russin, linfrö och vatten. Låt stå över natten. Blanda i grahamnsmjölet och koka i ca 5 min. (Eller kör i mikron).
I kokboken stod det att man skulle servera med aprikospuré, men jag tycker den är nog söt som den är.
Den går att värma utan att den smakar urk.
Brukar kombinera gröten med några teskedar katrinplommonpuré efter varje måltid.