• Anonym (TS)

Lamisil i underlivet?

Jag tror jag fått svamp i underlivet för det kliar och när jag kissar så svider/bränner det (ej som UVI) men på lamisilsalvan står det att man ska rådfråga en läkare innan man har den någon annan stans än på fötterna!? men det står det ju på alla svampsalvor! Någon som tagit lamisil i underlivet?

• Svar på tråden Lamisil i underlivet?
  • E l l a

Nej och det är nog inte menat för underlivet heller! Det finns ju massor av svampsalvor som är menade just till underlivet varför ska man då försöka sig på med Lamisil?Fundersam

• Anonym (TS)

jag har bara det hemma och det kliar och svider NU! bor inte så centralt att apoteket är öppet i morgon ens.

• Anonym (TS)

det står samma sak på pevarylsalvan och den rekomenderar ju läkarna till underlivet!?

• Anonym

Olivolja kan hjälpa för stunden iaf!

• Anonym

Den bästa hjälpen mot svamp i underlivet är dactakort kräm tycker jag.
    Annars finns ju alltid pevaryl vagitorier som hjälper bra och snabbt.

Lycka till!

• E l l a

Har du fil eller naturell yogurt hemma så smörj dig med det, det hjälper. Annars ta lite barn- eller olivolja. Jag skulle inte våga ta Lamisil i underlivet, skulle vara rädd för att det är för "frätande"

• Alyssa

Använd Daktakort!! Min dotter fick svamp i rumpan pga av blöja o värme och barnmorskan sa att vi skulle använda det. Det försvann inom en vecka. Det står att det är för fotsvamp men det funkar till underlivet också.

T o m. en Gynläkare jag praktiserade hos rekomenderade den.

• Alderia

TS: Har du kollat vad det står i FASS på nätet?

• Anonym

Ring sjukvårdsupplysningen de kanske kan ge något råd angående lamisil.

Svar på tråden Lamisil i underlivet?