• Nillel

Vart ska jag gå för att lära mig sminka mig fint?

Jag måste sminka mig varje dag, ser ut som en mycket mycket blek gris annars. Jag har i alla år använt samma saker både till vardags och till fest: Vanlig billig hudcreme, concealer under ögonen, transparant puder, rouge, kajal och mascara. När jag ska på fest brukar jag ibland prova lägga lite ögonskugga men det slutar alltid med att jag får tvätta bort den för jag ser inte klok ut.

Jag skulle så gärna vilja lära mig hur man sminkar sig samt veta veta vilka färger man passar i. Någon som vet vart man kan få lära sig detta?

• Svar på tråden Vart ska jag gå för att lära mig sminka mig fint?
  • mama82a

makeup store tror jag ska erbjuda kunden en sminkning fest eller vardagssminkning (man väljer själv)man blir sminkad på ett sätt som passar ens ansikte och dom kan färger och sånt kostar 500 kanske? och i det priset får du sminket som användes ...

• mama82a

men jag vet inte om det gäller alla makeup store butiker?

• Venezuela

Nillel: Har samma problem som dig... Spelar ingen roll hur många ögonskuggor jag köper för jag är ändå urdålig på att lägga på dom snyggt. Brukar stå framför spegeln och skratta åt mig själv de gånger jag försöker mig på nåt mer avancerat än de milda toner jag har till vardags.

• prickelina

Make up store är suveräna! 500 spänn och då får du ju produkter för samma värde så du betalar ju egentligen inget för lektionen! Plus att deras smink är jätte bra!

• lilla tummelisa

Som sagt, instämmer, Make up store är jättebra. Passa på att fråga under sminkningen vilka fler färger du passar i(ögonskugga) o så och hur du ska göra om du är festsnygg. Pumpa dem på info

Måste bara säga att deras cremepuder är jättebra och får bra resultat! O så deras cover all mix (concealer)

• Nillel

Tusen tack! Det verkar som att jag inom kort alltså kommer att kontakta Make up store!!! Precis den info jag behövde.

• Lms86

var hård med hur du vill bli sminkad för när jag blev sminkad på makeup store lyssnade hon inte på mig utan öste på glitter och allt möjligt tjafs.

• MariaKsk88

Ellr gå till åhlens eller nåt och fråga personalen om de kan hjälpa dig att hitta bra färger! Ögonskugga är inte så svårt.. köp en ganska ljus färg, gärna en med två olika, t ex ljusbrun och mörkbrun. Sen tar du en pensel och målar ögonlocket och hela vägen upp till ögonbrynet med den ljusa färgen.. det syns knappt. Och den mörka färgen över ögonlocket. Men du behöver en bra pensel så att det inte blir "hårt" sminkat.. då kan du lägga ett lager först och sen lägga på mer om du vill ha det mörkare.

Vadhar du för färg på ögonen? Jag har t ex gröna ögon så jag passar bra i grönt eller brunt (min hårfärg).. och jag har mycket rosa på mig så jag använder rosa ögonskugga också.

• NenniePennie

Jag tycker det är fult att ha på sig samma färg på ögonskugga som på kläder.. det blir liksom för mycket...

• Apif la deuxième

Är du snygg?

Folk som är fula ska inte sminka sig då ser de ut som horor.
    Och snygga människor behöver inte mer än kanske lite mascara och läppglans.

Svar på tråden Vart ska jag gå för att lära mig sminka mig fint?