• Deej

Marian Keyes - samma tjejer i de olika böckerna?

Har precis börjat läsa "Å andra sidan" av Marian Keyes och känner så väl igen Gemma och funderar nu om det kan vara så att hon har varit med i någon av de andra böckerna som Marian har skrivit. För ett tag sedan läste jag två böcker i "fel ordning" o då tror jag att en av tjejerna, som var med som kompis i ena boken helt plötsligt hade huvudrollen.

Är det någon annan som har tänkt på det eller är det bara jag som inbillar mig?

• Svar på tråden Marian Keyes - samma tjejer i de olika böckerna?
  • AnneSophie

Vet att några av böckerna handlar om systrar. Alltså i ena boken har en syster huvudrolen och i en annan bok har en annan syster huvudrollen.
    Om man läser Vattenmelonen först så tror jag att det blir tydligare.

detached parent - evolution in progress
  • lövet2

Jag läste dem också i oordning, och det tog ett tag innan jag fattade att det var samma systrar hela tiden. Jag ska se till att låna dem i rätt ordning nästa gång ....

• Deej

Men va bra! :) Då är det inte bara jag som inbillar mig iaf!

Tycker det är så otroligt bra böcker, men jag har ju läst dom lite huller o buller och har nog några kvar.

Vilken är er favorit?

• Norahs mamma

Va?! Är det??

Vilken är den rätta ordningen?
    Jag har ju läst alla hennes böcker och aldrig reflekterat över det!

• Deej

*fnissar* Jag kikar i "Å andra sidan" o hittar följande ordning:

Vattenmelonen
    En oväntad semester
    När Lucy Sullivan skulle gifta sig (min favorit!!!)
    Sista chansen
    Under täcket
    Sushi för nybörjare
    Änglar
    Å andra sidan

• Ina05

Maggie i Änglar är storasyster till Claire i Vattenmelonen och Rachel i En oväntad semester.

Men Gemma känner jag inte igen
  • Ina05

Just det ja, 2007 kommer hennes nästa bok på svenska: Är det någon där?

• Deej

Ja, jag såg nyss det! Nu har jag inte läst alla de andra (har några som står fint i bokhyllan) men det börjar bli dags att läsa dem. Tycker verkligen hon skriver väldigt bra. På ett sätt som gör att man lätt känner igen sig själv eller någon i sin närhet...

Svar på tråden Marian Keyes - samma tjejer i de olika böckerna?