• Anonym (irriterad)

förbaskade springmaskar

Jaha nu har min dotter(5år) fått springmask IGEN för tredje gången i år.Jag är ju ganska van men det är ju så jobbigt att städa o tvätta som en galning.Har ju försökt o få tag i vermox oxå men det är ju inte så lätt på en söndag.Första gången hon fick masken så fick hon vanquin men hon fick tillbaka masken 1 månad efter avslutad behandling.Så då fick hon vermox istället o det gick mycket bättre med den.Nu kunde jag inte fixa vermox så då fick jag ge henne vanquin istället(hade det hemma).Fast jag gav henne 3 tabletter istället för två,för hon låg ganska nära gränsen till 3.Så nu får jag hoppas på att det hjälper denna gången.Finns det några fler föräldrar vars barn har springmask ofta? Just nu känns det som om man är ensam i hela Sverige? Och finns det någon vars barn hade det ofta på dagis men inte sen när barnet började skolan? Jag är ju lite orolig att hon ska ha bekymmer med detta hela livet.Hon verkar vara lättmottaglig.
    Vet ni vad jag ska göra idag då? STÄDA o TVÄTTA BLÄÄÄÄÄÄ!

• Svar på tråden förbaskade springmaskar
  • Anonym

uch stackare
    och stackars din dotter

en annan fick kämpa 7-8 månader innan skiten försvann
    gissa om elräkningarna var skyhöga, tvätt tvätt tvätt och städ städ städ

Men nu ett tips då kylan biter sig på, ut med sängkläder i frosten!!

• Anonym (mamma)

Jo då, det finns fler! Jag har haft problem under många, många år, både med mig själv och med mina barn. Och det enda som hjälper är faktiskt Vermox men det är ju receptbelagt. Så du får nog vänta till måndag tyvärr. Be om lite extra så du kan behandla ifall det kommer tillbaka igen. vissa verkar tyvärr vara mer benägna att få mask än andra. Min man tex har aldrig fått det när jag fått det varenda gång ungarna fått.

• Anonym (irriterad)

OJ 7-8 månader.Det lät inte kul.Vilken medicin använde ni? Tog hela familjen?

• Anonym (irriterad)

Jag har tyvärr redan gett henne vanquin.Vill inte vänta tills imorgon.Jag o min sambo o sonen har inte heller nån gång blivit smittade.Fast vi tar medicin hela familjen ändå.

• Celestina

Vi är en stor familj, och Vermox är en konstant ask liggande i skåpet efterom de är inte lätta att bli av med. Men skam den som ger sig.., otäcka små läskiga maskuslingar.., döden ska ta dem!!!

• Anonym (irriterad)

Jag funderar på om det kanske skulle vara bra o ge henne en tredje dos efter 4 veckor oxå.Så attt man med säkerhet tar död på alla maskar.(nu pratar jag om vanquin)

• Anonym

Lite ot kanske men marker man alltid om man har mask? Eller ar det bara viss sorts mask man marker sjalv? Finns det nagon sort som kan leva i magen typ som man inte vet om sjalv att man har?

• mHalmstadsmamma

oja de små rackarna har vi haft problem med här med...dock inte nu på ett tag. Huvudlöss hade vi med problem med i säkert tre år...men förra sommaren fick vi äntligen bukt med dem.......hatar sånna där odjur maskar & löss usch

• carina6

ja dessa små äckliga maskar, vi hade flera år av maskinvasion här hemma när dom var små, mycket bra tips om att kasta ut sängkläderna i snön då dör dom och det enda medel som fungerar är Vermox så se till att ni har det hemma.
    En liten tröst vi har nu inte haft det på 2 år, och förra veckan hörde jag att det var barn som hade det på dagis, och jag kände direkt att det börja klia men puuuhhh det var bara falskalarm.

• Anonym (irriterad)

Jag ville ge henne Vermox men nu hade jag inte det hemma o det var helg så jag kunde inte skaffa det.Tror ni att jag kan ge henne det nästa omgång o sen två veckor efter det oxå även om hon fick Vanquin nu.Jag vill ju vara säker på att dom dör dom j*vlarna.I våras fick hon ju vanquin första gången men ca 1 månad efter avslutad behandling hade hon dom igen.Så då fick hon vermox istället o nu hade det ju gått nästan ett halvår innan hon fick dom nu igen då.

Svar på tråden förbaskade springmaskar