Hur ska vi fixa bröllopet?? Kan prästen stunta i o blanda in Gud?
Både jag och sambon vill gifta oss. Vi har pratat om i sommar. Juli/augusti. Väntar dock på hans frieri
Har sagt att jag vill ha ett frieri. Vi är redan förlovade så det blir ju ingen ring o så men lite mysigt och så när han frågar *s*
Även om vi båda vet att vi kommer gifta oss förr eller senare.
men nu är det såhär.
Jag vill helst gifta mig i en kyrka jag konfirmerats i, haft skolavslutningar mm mm mm.
En jättefin och känd gammal träkyrka. men kan oxå tänka mig att gifta mig tex i våran trädgård eller liknande. Om han kommer vägra.
Men vill INTE gifta mig borgligt i nåt kommunhus. Utan jag vill ha de där med fin klänning, präst mm mm mm. ja ni vet.
Men nu är det så att min sambo är absolut INTE kristen och troende. inte jag heller men har inget emot att bli vigd i kyrkan.
Han får ångest bara han går in i en kyrka då det känns helt "fel" för honom.
Går kanske jämföra med om jag skulle gifta mig i ett stelt kommunhus ni vet *s*
Han e inte satanist men han är mer åt det hållet isf om han ska välja.
Nån som har tips på hur vi kan gifta oss?
Vi ska ha barn i slutet på mars så vi kan inte åka nånstans typ vegas eller nåt. utan vill gifta oss här med släkt som medverkar osv.
Funderat på om vi ska gifta oss i trädgården hemma. men vet inte...
Jag kanske kan få honom att gå med på att gifta sig i den kyrkan men då får inte prästen stå o babbbla om gud o sånt. För då tvärvänder han typ..
Kan man ha en vanlig präst och gifta sig i en kyrka utan att prästen pratar om gud o sånt som tex " I guds och denna församlings närvaro".. ja ni vet.
Kan man få välja att prästen enbart pratar om oss och viger oss utan gud som vittne o utan att prata om gus o jesus o allt sånt?
För det vore det bästa isf ju
*suck* Det blev ett virrigt inlägg..
men är lika tacksam för svar för det