• solros33

Fler i startgroparna för första omgången Pergotime?

Hej ni go'a tjejer på FL

Tänkte starta en tråd för oss som inom kort skall börja första pergokuren.

Inväntar mens (och den kommer säkert den här gången också, garanterat )
    Då skall jag kontakta gun igen för VUL och om allt ser ut som det skall och inga mysko cystor syns så skall jag börja med pergo dag 5 (tror jag det var...)
    Lite nervös för detta och tänkte kolla om vi är fler som är i liknande situation som kan stötta varandra här och stöta och blöta frågor, små som stora, och möjliga biverkningar.

• Svar på tråden Fler i startgroparna för första omgången Pergotime?
  • QQQ

Hej!
    Jag har visserligen redan tagit mina första pergo, men tänkte uppmuntra med:
    Inga jobbiga biverkningar, (lite finnar ) trodde därför att det inte 'tog' men det blev ägglossning på exakt väntad dag (igår) , så det känns lyckat, nu håler vi tummarna!

• solros33

Det låter ku betryggande. Hur många dagar efter det att du tog första tabletten hade du din ÄL? Var det ungefär som det brukar vara för dig utan pergo?

Det verkar vara en så stor spännvidd på detta.

• len71

Jag har också ätit i veckan som va, tog den sista tabletten i fredags, kände inte heller av några speciella biverkningar, möjligtvist lite lätt irriterad;) Imorgon ska jag till min gyn. läkare för att se om jag har äl. Så nu är det bara att hoppas att det fungerar:)

• vispen

hej här kommer en till pergoknaprare
    åt sista i fredags och ska kolla imogon om det blivit nån äl
    inga biverkningar alls

• tinani

Jag testade igår och jag hade ÄL på dag 14 exakt, jag har inte heller haft några biverkningar förutom ovanligt mycket finnar i ansiktet. Idag ska jag till gyn för att göra en till VUL.

• solros33

Håller tummarna för att ni har ÄL

Har ni ätit en eller två tabletter/dag?

• tinani

Jag är på första kuren så en tablett.

• len71

Jag har ätit en tablett om dagen.

• zandrisen

Här är en till som åt sista tabletten på första kuren i söndags förra veckan. Väntar fortfarande på äl dock, är på dag 17 idag. Är lite orolig att jag ändå inte kommer att släppa äggen i tid (har kort lutealfas de få ggr jag ha äl)...

• tinani

Idag är det inte alls bra, är så förvirrad , var hos gyn igår hon gjorde en snabb VUL och hon kunde inte se det ägget som hon hade sett i fredags men istället så fanns det en massa andra bubblor och de hade inte utvecklats. Men jag fattar ingenting jag testade och jag hade stegring på ÄL-testet i söndags.

Hon verkade lite förvirrad själv också faktiskt. Hon förklarade ingenting och eftersom hon hade klämt in mig mellan 2 patienter så fick jag inte nån större chans att få reda på vad det verkligen betydde. Nu ska jag tillbaks på fredag igen men jag är så ledsen och ingen förstår mig hemma. Mamma tycker att jag överreagerar. Mannen ringde till sin mamma som i sin tur tyckte nånting.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag har ingen att prata med sitter på jobbet och vet inte hur jag ska klara av sista timmarna.

Jag vill bara hem låsa in mig och vara ensam.

Svar på tråden Fler i startgroparna för första omgången Pergotime?