• Sessans

Hjälp! Förlovningskort

Jag har problem med förlovningskort. Kan man köpa såna? (Hittar inga nånstans) eller har ni andra gjort egna? Jag har tanken på att göra egna men vet inte riktigt hur. Har visserligen en del ideér, men vore så mycket enklare att bara köpa.

Så, vart kan jag köpa såna? Finns det nånstans på nätet? Har inte hittat något iaf

• Svar på tråden Hjälp! Förlovningskort
  • BlåBlomman

Vi gick till fotografen helt enkelt....

• Elia

Ehhh... vadå förlovningskort? Jag hänger inte med...

• BlåBlomman

Tackkort med andra ord....

• Elia

Är det vanligt att man gör det? Vi skickade inga och jag har aldrig fått något...

• Sessans

Vi vill gärna skicka ut kort där vi berättar att vi förlovat oss. En kul överraskning för familjen som bor långt borta :)

• Elia

ok, vi satte ut annons i tre tidningar för att täcka områdena där de nära och kära bor... kanske lite samma sak då...

• Sessans

Jo, more or less så är det väl samma grej. Vad kostar det att sätta ut annons i tidningar?

• Elia

Ehhh... det var prinsen som fixade det men jag skulle tro att det går på några hundralappar/tidning...

Sessan...gör som du har tänkt. Det är personligt och gulligt!

• Sessans

Självfallet! Jag är mest inne på personliga kort då jag gillar att pyssla och dona med sånt. Om det nu inte skulle gå vägen som det är tänkt så är det intressant och veta vad det finns för alternativ :)

• Elia

Visst... att läsa det i tidningen kan ju vara en rolig överraskning men jag skulle bli själaglad om jag fick ett personligt kort... :)

• Alfrida

Vi Köpte lite finare kort med två ringar på och skickade till våra mor och farföräldrar med texten " Vi har bytt ringar, om ett år bröllopsklockor klingar"......sen sms:ade vi samma fras till vänner och bekanta. Gissa om mobilerna gick varma sen!

• BlåBlomman

Vi hade annons i lokaltidningen, 17?, om att vi förlovat oss, när och var. Sen så¨var det ju en hel del, ca.80 st som uppvaktade oss, och vi skickade tackkort till dem, tagna hos fotografen. (99% gör så här)

• Trollfia

Hej hej!

Jag pysslar också med kort och scrapbooking och har eget företag där jag säljer pyssel. Vore jag dig skulle jag köpa något fint papper och någon stämpel med hjärtan, ringar el så och kanske använda någon punch med hjärtan i hörnen och sen skriva i korten för hand eller på datorn!

Lycka till!!

• Sessans

Trollfia ---> Intressant! Jag har haft tanken på att köpa några kort (alt. tjocka pappersark) och ha en ros/ringar på och så lite glitter och nån snygg skrivstil... Kul å pyssla :)

• Tant Green

Vi betalade drygt 400 spänn för en annons i Dagens Nyheter, men ingen vi känner såg annonsen, så det kan jag inte rekommendera

• Sessans

Det är sånt jag är lite rädd för oxå, att man som släkting/vän missar annonsen. Jag vet själv hur jag missade min brors annons.

Svar på tråden Hjälp! Förlovningskort