HJÄLP! Vad är rättspositivism?
Denna förklarar rättspositivismen ganska bra
sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspositivism
Denna förklarar rättspositivismen ganska bra
sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspositivism
Det var ett tag sedan jag läste rättsvetenskap, men om du vill ha boktips kan jag bidra
Juridiska principfrågor av Nigel E Simmonds
Rättsfilosofins historia i huvuddrag av Tore Strömberg
Från nytta till rättigheter av Stellan Welin
Det politiska tänkandets historia av Svante Nordin
Vem sjutton har inte försökt få hjälp med sina skolarbeten när man har fastnat??
Jag ska helt ärligt erkänna att jag inte har en susning om vad rättsdogmatisk metod är, jag vet inte ens vad dogmatism är, även om lärarna gärna använder uttrycket och jag har slagit upp det flera ggr. Men jag fattar helt enkelt inte
När ska arbetet in?
Ja, men vad är det du inte förstår? Är lite svårt att förklara utan att skriva en hel bok (och då har jag ju glömt lite sedan jag läste detta för ett år sedan ungefär ) Det bästa brukar vara att låta arbetet vila ett par dagar, att göra ngt annat osv, då brukar hjärnan arbeta där i bakgrunden och vips fattar man mycket som var becksvart tidigare.
Jaha, det ska in redan imorgon...då går det ju inte att lägga arbetet åt sidan
Ja, det är ju lite sent och hjärnan har en tendens att bli lite grötaktig framåt småtimmarna Känner inte riktigt att min är klar nog att försöka sig på att förklara, vet inte riktigt om jag själv fattar tillräckligt för att förklara. Jag var glad bara jag fick godkänt på rättsvetenskapstentan så att jag fick den ur världen