Hjälp mig hitta en bra farsdagspresent, jazz-CD
Sambon brukar få CD-skivor i farsdagspresent och det gillar han verkligen. Men just nu har det varit lite mycket i vårat liv och han har redan de senaste av de artister han brukar lyssna på så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Han har över 500 LP och 700 CD så det är inte så lätt att kolla igenom och se om man kan hitta något som passar.
Han gillar jazz och även vissångare och stereon är hans ögonsten. Han lyssnar mycket på Eric Bibb, Keb' Mo', Van Morrison, Anders Widmark, Kajsa-Stina, heter hon Åkerström i efternamn tro? Esbjörn Svenssons Trio, Diana Krall och hon som dog (i cancer, tror jag) innan hennes skiva kom ut, har den skivan. Gamla favoriter är U2, AC/DC, Roxett. Och många andra som jag inte kommer ihåg namnet på.
Kan någon vänlig själ försöka komma på någon artist eller grupp som passar in eller som ni tror att han kommer att gilla? Och gärna länka till bra ställe som säljer på nätet med snabba leveranser.
Sist han beställde skivor var det: Senaste med Eric Bibb, Diana Krall, EST och Kajsa-stina.