• Tufftomat

Gamla nattklubbar i stockholm

En liten namnfråga på nattklubbar i Stockholm

Blue moon bar hette ju innan Tiger. Men jag minns att det hette något innan Tiger tiden också. Nån som minns.

Nästa fråga handlar om Hirschenkellers tidigare namn.
    Minns att det hette Mike´s tidigare men innan det så hade även detta ställe ett annat namn.

• Svar på tråden Gamla nattklubbar i stockholm
  • krümmel

Kan det har varit den som hette något med Heartbreak på kungsgatan??? Har för mig att Heartbreak låg en trappa upp. Eller jag kanske helt ute och cyklar.

• Tufftomat

tror inte att det var heartbreak. Eller det kan ju ha hetat så också fast det kan funnits nått annat namn mellan.

• Tufftomat

fast nu börjar namnet heartbreak kännas igen...men det har inte klickat till 100% än

• krümmel

KING KREOL!!!!!

Återkommer om Hirschenkeller

• Tufftomat

King Kreol kan nog stämma. Fick för mig att det låg någon annanstans men du har nog rätt. Nu e det som sagt hirschen kvar.

• Duckan74

King Creol stämmer bra. Försöker komma på det där med Hirschen. Jobbade mittemot det stället i många år, men minns inte vad det hette före Mikes entertainment. Aaaah, det kommer snart!

• Tufftomat

Haha, man blir så irriterad över att man så lätt glömmer bort namnen på de gamla klubbarna. Minns att det fanns en hel drös med ställen som bytte namn när jag var typ 18-19 år (kring 1997-98)

• YokohamaNr2

Rolig tråd, kommer ni ihåg alla namn som den puben/klubben som nu heter Allemans bar och matsal har haft??? kommer nu inte på ett enda, men kommer ihåg att det var lätt att komma in som 17 åring

• Duckan74

Ang Allemans: Jajamensan, Kings Cross hette det på min storhetstid (för 12 år sen) och sen var det Soft kök och Bar.

• Tufftomat

Allemansbar (Kings Cross har till och med hetat ytterligare nått innan men det var före min tid. Men "kinkan" hängde vi alltid på när vi var 18. Kände till och med ägaren lite. Rätt över gatan låg "Ohm-bar" (ballaste och minsta rejv/trance golvet i stan) som senare blev X-bar. Nu är det företagslokaler

• Tufftomat

Var det någon som var på gamla Chaplins bar, när det låg precis vid kungsbron på kungsholmen, Klara sjö.

• YokohamaNr2

Oh ja, chaplins var vi på ett antal gånger var du någonsin på Gastons ???? ushc och fy Svea var också poppis

• France

ASG
    Ni ska bara veta vilka gamla minnen som poppar upp när jag hör dom där namnen !!

• Duckan74

Jupp, Svea Bar och Matsal, Gastons och Chaplins har även jag besökt. Nån som hängde på det trånga vattenhålet Lilla Köpenhamn då?

• YokohamaNr2

Lilla köpenhamn- låter bekant, var låg det?

Sen var det ju spring mellan daily news och melody, nån av de hade högre åldersgräns men vi kom på att man kunde springa igenom köket

Collage är ju inte heller att förglömma

• Tufftomat

Svea bar hängde vi en hel del på under en period. Vi kände en dörrvakt som hette Håkan. Ofta var vi där ganska tidigt innan det hade dykt upp alltför mycket folk. Gastons har jag bara varit på en gång och det var bara ett år sedan.

• Duckan74

Lilla Köpenhamn låg på Regeringsgatan tror jag och gamla Hirschenkeller på Norrlandsgatan? Vi sprang mellan de två ställen och väldigt ofta upp till Bell´s också.

Daily News, ja jisses vilka ställen man hängde på!

• Tufftomat

Det är en riktig sorg att Daily News stängde igen. Känns som det var den sista utposten av riktigt softa hak i city som inte är nedsmittat av massa "brats".

Svar på tråden Gamla nattklubbar i stockholm