Inlägg från: Tufftomat |Visa alla inlägg
  • Tufftomat

Gamla nattklubbar i stockholm

En liten namnfråga på nattklubbar i Stockholm

Blue moon bar hette ju innan Tiger. Men jag minns att det hette något innan Tiger tiden också. Nån som minns.

Nästa fråga handlar om Hirschenkellers tidigare namn.
    Minns att det hette Mike´s tidigare men innan det så hade även detta ställe ett annat namn.

• Svar på tråden Gamla nattklubbar i stockholm
  • Tufftomat

tror inte att det var heartbreak. Eller det kan ju ha hetat så också fast det kan funnits nått annat namn mellan.

• Tufftomat

fast nu börjar namnet heartbreak kännas igen...men det har inte klickat till 100% än

• Tufftomat

King Kreol kan nog stämma. Fick för mig att det låg någon annanstans men du har nog rätt. Nu e det som sagt hirschen kvar.

• Tufftomat

Haha, man blir så irriterad över att man så lätt glömmer bort namnen på de gamla klubbarna. Minns att det fanns en hel drös med ställen som bytte namn när jag var typ 18-19 år (kring 1997-98)

• Tufftomat

Allemansbar (Kings Cross har till och med hetat ytterligare nått innan men det var före min tid. Men "kinkan" hängde vi alltid på när vi var 18. Kände till och med ägaren lite. Rätt över gatan låg "Ohm-bar" (ballaste och minsta rejv/trance golvet i stan) som senare blev X-bar. Nu är det företagslokaler

• Tufftomat

Var det någon som var på gamla Chaplins bar, när det låg precis vid kungsbron på kungsholmen, Klara sjö.

• Tufftomat

Svea bar hängde vi en hel del på under en period. Vi kände en dörrvakt som hette Håkan. Ofta var vi där ganska tidigt innan det hade dykt upp alltför mycket folk. Gastons har jag bara varit på en gång och det var bara ett år sedan.

• Tufftomat

Det är en riktig sorg att Daily News stängde igen. Känns som det var den sista utposten av riktigt softa hak i city som inte är nedsmittat av massa "brats".

Svar på tråden Gamla nattklubbar i stockholm