Vilket staket har ni?
Vi ska flytta till hus i januari 2007 och det behövs verkligen ett staket runt hela tomten för det är rätt nära en väg.
Vilket staket har ni och vad kostade det ungefär? Tips?
Tack på förhand!
Vi ska flytta till hus i januari 2007 och det behövs verkligen ett staket runt hela tomten för det är rätt nära en väg.
Vilket staket har ni och vad kostade det ungefär? Tips?
Tack på förhand!
*puffar*
Efter många långa disskusioner blev det ett nätstängsel från Gunnebo. Inte det snyggaste jag kunde tänka mig men ganska billigt och lättskött. Vi har inte tänkt ha staket när barnen blivit större. Då är det bara att rulla ihop det och eventuellt sälja det. Jag har för mig att själva staketet gick på ungefär 2000 kr (ca 100 m)och så köpte vi färdiga grindar i trä för ca 1500 kr. Stolparna hade vi redan.
Jo, en annan fördel var att det gick att sätta upp på en dag. Alternativet var ett trästaket med stående brädor som vi skulle gjort själva och sedan målat vitt. Då skulle vi ha hållit på hela sommaren! Och varje sommar fått skrapa och måla...
vi ska ha trästaket, som vi oljar bara,slipper vi måla
ja vi funderar på trästaket, blir ju lite pyssel såklart men det är ju lite kul oxå! men jag vill ju ha vitt, så man måste alltså måla om varje år då?? :-O Hur mycket kostar trästaket ungefär? Om man köper färdiga bitar lixom?
Tänk på att trä kräver underhåll oxå. Förr eller senare ruttnar det så ni måste byta ut det, det ska målas med jämna mellanrum för att se snyggt ut osv
Skulle själv ha valt en gärdsgård. www.juneborgs-stangsel.nu/indexfiles/mainframe.htm
vi har en jättefin gärsgård. Vi köpte den förra året och är supernöjda. Passar in så bra här men dyrt blir det när man har stor tomt.
Vi har också en gärdesgård. Ca 150 meter runt hela tomten som maken byggde själv. Det gick rätt fort, blev supersnyggt och inte så dyrt. Vi betalade 6000 kr.
Oj! ja det var ju inte dyrt. Fast kan man fixa själv blir ju allt så mkt billigar. Nu i efterhand kanske vi skulle klarat av det men nja, det var noog bäst för oss att köpa. Men visst är det snyggt. Och ska hålla länge samt underhållsfritt. Kan det bli bättre
6000 tycker jag känns rätt dyrt.. Men det är ju superfint med gärdesgård! Vi får se vad det blir i slutändan, är ju ett tag kvar till våren så vi har ju tid på oss att fundera!
6000 för 150 meter gärsgård är suuperbilligt!. Det är ju 40 kr/meter. Anlitar man folk som gör staketet kan det kosta 10 gånger så mkt med material och arbete. Tror knappt att det kan bli billigare med staket.
hahahaa gärdsgård skulle inte passa runt vårat hus sen tycker jag inte det e snyggt heller
Jo 6000 var superbilligt. Vi kollade runt lite innan och ska man leja för det skulle det kostat totalt ca 40.000. Själv tycker jag det är jättesnyggt men alla tycker inte lika.
Nja jag tror inte det blir en gärdesgård, blir nog nåt vanligt trästaket bara, men tack för alla svar!