Inlägg från: Sånglärkan |Visa alla inlägg
  • Sånglärkan

Söderlund/Bie

Så klart var programmet en frisk fläkt! Ser fram emot fortsättningen!

Däremot störde jag mig på Ann i morgonsoffan på tv 4 igår.
    Det sitter en människa och försöker komma med ett inlägg i debatten FÖR att underlätta för småbarnsföräldrar i arbetslivet. (Inte lägga morgonmöten kl. 8.15, kolla över vilken flexibilitet som kan behövas från arbetsgivarens sida under dessa få men viktiga år..) och så sitter Ann där och aningslöst säger "det är väl inte så farligt..." (typ). Jag blev lite besviken att hon svarade bara för sig själv och inte kunde hjälpa oss som inte kan amma i TV och få betalt...

Till hennes försvar sa hon en del bra saker också, men jag hade nog velat att hon ställt upp mer för debattören i soffan.

• Sånglärkan

Ja, det var bra. För en gångs skull kände jag att också Ann kom vidare. Hon fick många bra tankeställare.

Denne Petter som hade pappagrupper och var lärare garvade jag och maken åt; han var verkligen proffs, så proffsig så det blev roligt Men han hade många bra poänger.

Tänker förresten på ett ansnitt av sexinspectors som handlade just om småbarnsföräldrar där mannen fick frågan vilka "sexlivshöjande" attiraljer inspektören hade i lådan. Han svarade utan att tveka: "Sexleksaker!" Och så visade det sig att det var trasor och diskborstar
    Smärtsamt för en del män att inse kanske, men inte desto mindre sant för det!

• Sånglärkan

SaraSofi
    Hm... Vi tog fasta på det där tipset : "Prata med varann", så jag sa: "Har du mycket jobb kvar? För jag vill ha sex med dig, men jag är också väldigt trött, så om du måste arbeta länge är det kanske bättre att jag går och sover tidigt så orkar vi i morgon istället."

Maken funderade och sa sedan att han -tyvärr- hade alldeles för mycket jobb och att han trodde han skulle bli klar först efter 23, så jag fick vackert gå och lägga mig
    Vi skakade hand i all vänskaplighet

• Sånglärkan

Sarasofi

Man tar det man får!

Svar på tråden Söderlund/Bie