Mrs Lejon skrev 2006-11-24 09:49:13 följande:
Alltså jag blev lite... fundersamDen där familjen med det lilla lilla köket, ett lekrum till barnen och ett rum där alla i familjen sov tillsammans... de år nästan aldrig tillsammans...Hu, jag skulle aldrig kunna leva så, det kröp kalla kårar längs ryggen när de var hemma hos dem.. och dessutom förstod jag aldrig vad de ville ha sagt för de verkade som om de själv inte riktigt kunde förklara...Det är vekligen så att vi lever väldigt olika efter hur vi är som personer och att det inte alltid handlar om rätt och fel sätt utan vad som passar var och en....Jag är en planeringsmännsika som vill ha kontroll, struktur och rutiner. Därför passade familjen där föräldrarna var poliser kanske mer vårt synsätt och hur vi vill ha det...Vilken av familjerna hade mest likheter med er?JennyMilton: Jättesöta barn!!
Tack Mrs Lejon!
Den familj som hade mest likheter md oss var nog vi...hahaha
Äh, skoja bara.
Nämen, när vi såg den 3:e famlijen så sa både jag och Rolle;
-Där är våra motpooler! Helt klart!
Men å andra sidan vet jag inte riktigt om jag förstod riktigt vad poliserna hade för "pedagogik"? Men jag kanske bara är trög, visst det där med få regler per dag, var det samma regler eller olika per dag? och så fick dom en kula för utförda sysslor?
Och vad hade dom för påföljd eller "straff"?
Jag vet inte om jag skulle kunna "hitta på " olika regler varje dag, utan jag vill liksom alltid ha samma.
Typ,
-Alla ska sitta ner vid middagen och äta tillsammans.
-Alla lägger sina egna smutskläder i tvätten varje dag.
osv osv
Jag menar det är en sån sak som faktiskt bara görs här hemma, utan att ha satt upp det som regel eller ha nån belöning eller påföljd om dom inte skulle göra det.
Jag tycker det är så mycket som går av sig själv hela tiden så så många regelr har vi nog inte som dom sa i prog. Vi försöker anpassa oss efter situation.