Söderlund/Bie
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
Tänkte att vi kunde ha en tråd om detta underbara program
Tip till alla som missade programmet är att ni kan se det på svt:s hemsida www.svt.se
I första programmet hälsade Ann på hos några lite olika familjer:
Anna 6 barn, där man köpte in städhjälp och barnpassning. Låter hur bra som helst, städhjälp ska jag skaffa sen när jag blir lite rikare hehe...
Janicka 4 barn ensamstående, lät barnen hjälpa till med städning och matlagning. Detta låter ju också jättebra men det måste väl krävas en hel del tålamod för att få igång det, innan det fungerar som det är tänkt menar jag...
Mikael 6 barn, tydlig ledare, familjeråd och familjeafton... Hmm tja... jag tycker kanske att det låter bättre än vad det kanske är...
Vad tyckte ni?
Idag är det dags... 20:30
"Nu har jag sålt min bil, men jag köpte ett lantställe"
Ahahahahahahahahaaaa... så typiskt mig att göra nått sånt också... (fast kanske inte i samma prisklass dock)
Vi kanske ska starta en Ann-fanclub Hahahaahahaa
Då är det dags idag igen!!
Alltså jag blev lite... fundersam
Den där familjen med det lilla lilla köket, ett lekrum till barnen och ett rum där alla i familjen sov tillsammans... de år nästan aldrig tillsammans...
Hu, jag skulle aldrig kunna leva så, det kröp kalla kårar längs ryggen när de var hemma hos dem.. och dessutom förstod jag aldrig vad de ville ha sagt för de verkade som om de själv inte riktigt kunde förklara...
Det är vekligen så att vi lever väldigt olika efter hur vi är som personer och att det inte alltid handlar om rätt och fel sätt utan vad som passar var och en....
Jag är en planeringsmännsika som vill ha kontroll, struktur och rutiner. Därför passade familjen där föräldrarna var poliser kanske mer vårt synsätt och hur vi vill ha det...
Vilken av familjerna hade mest likheter med er?
JennyMilton: Jättesöta barn!!
Jag har också min egen metod (och min egen religion också för den delen men det är en annan diskusion..)
Jag tror att det är bra med ens egna metoder... jag tar till sig godbitarna och vad som passar mig och familjen och struntar i resten... resultatet blir ju en egen "metod"...
vi spelade in det... ska se på det i helgen.
Tyckte ni alla att det var bra?