Flippan71
"Jag börjar bli lite trött på att bara se Ann hela tiden, skulle vilja se mer av hennes barn! Stackars Ossian och Ilon, de måste ju bli helt förvirrade av alla konstiga regler och rutiner som Ann ska pröva på dem hela tiden"
Fast poängen med Ann är att hon "tar lite av varje" med distans (och med glimten i ögat),
Hon blir inte anhängare av NÅGON METOD!!
Det är så fler borde förhålla sig!
(Speciellt på fl, där man blir "anhängare" av antingen den ena, eller den andra metoden!)
Jag tycker att ALLA familjer sa kloka saker, i det här serieavsnittet.
Och det finns olika inslag, som jag följer EXAKT hos var och en i familjerna.
Som ni Milton då! (tog ett tag innan jag fattade att ni var med i programmet!
)
Såååååå klokt - det där med "direkt bestraffning"!
Såååå klokt -(av den tatuerade maken
) att säga att: "Även detta att barnet inte får leka med kritorna längre (för att det målat på väggen) också "är en bestraffning"! (vad säger alla AP:are om det?!)
Poliserna hade också inslag, som vi kunde förlika oss med.
"Att man bekräftar barnen!"
"Tydlighet"
"Att man faktiskt får äta det man får, man dör inte av hunger att inte få äta något annat"
"Att man åtminstone sitter med och smakar, av maten"
(men den familjen hade inte någon strikt ideologi heller!)
"Konsekvens" (tycker vi också är viktigt!)
"Och att barn inte mår dåligt av att se MINA känslor, Våra behov!" (ypperligt bra regel! som jag tror är A och O också, i hur samspelt, social och vettig, Vår underbara lilla unge har blivit!)
(och den familj som tryckte på just Detta, var ju den här "flumfamiljen" för övrigt.
Som inte jag heller tyckte "hade en ideologi" (men folk kan väl få leva "i tron" att de HAR en ideologi, om de nu så gärna vill det!))