Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Söderlund/Bie

"JennyMilton

Det jag reagerade över med just den familjen var att ena tjejen, som jag tyckte såg rätt "stor" ut, fortfarande sov i spjällis?
    Hur länge gör barn det?
    våra har slutat med det när dom kunde stå upp och försökte klättra ur...alltså vid typ 1,5 år? "

Jag tyckte också det var konstigt, men faktum är det att BÅDA barnen sov i spjälis. Det stod en spjälsäng i vardera änden av rummet....

• Nifelheim

Jaha var de inte mer än 2 år...Då är det ju lite mindre underligt, men är det inte mest föräldrarnas bekvämlighet som gör att man har en 2åring i spjälsäng? Då behöver de ju inte bära tillbaka hela tiden (om man nu inte har en klättrande 2åring)

• Nifelheim

Jag tycker inte att ngn av familjerna direkt hade en tydlig modell för hur de uppfostrade. Men antagligen behövs det inte heller.
    Tror nog ändå att JennyMiltons familjs sätt var det som mest passar in med hur jag sätter gränser.
    Den familjen som bodde supertrångt (lr iaf hade världens minsta kök) är nog den jag förstod minst av. Varför vill man INTE äta tillsammans med sina barn?
    Lika roligt program som alltid förresten. Gillar Ann och hennes familjekaos.

Snygg karl du har förresten JennyMilton och ja söta barn också men det har ju alla redan sagt.

• Nifelheim

Ja...nu har ju inte vi vår grabb på heltid men när han är här tycker både vi och han (har jag iaf inbillat mig) att middagen är jättemysig. Vi sitter i lugn och ro (nåja försöker iaf ha lugn och ro) och pratar och äter tillsammans. Det är liksom enda tiden på dagen han verkligen har ro att prata om allt som poppar upp i huvudet på honom och det som hänt under dagen.
    Dessutom är det väl väldigt bra att kunna sitta still och äta mat tillsammans inför framtiden också. Blir så jobbigt att växa upp om man inte klarar det.

Svar på tråden Söderlund/Bie