Någon som blivit gravid med Zonterapi?
Hej!
Funderar på zonterapi....någon som gjort det och lyckats bli gravida?
Hoppas det finns någon.
Mimmi
Hej!
Funderar på zonterapi....någon som gjort det och lyckats bli gravida?
Hoppas det finns någon.
Mimmi
Hej Mimmi,
Jag är övertygad akupunkturfantast, och vet flera som blivit gravida i samband med akupunktur (TCM). Det finns också vetenskapliga belägg när det gäller akupunktur, medan detta saknas för zonterapi (enligt uppgifter jag fått..). Det finns flera forskningsrapporter som visar på synnerligen positiva effekter av akupunktur i samband med ivf, och jag hoppas att dessa effekter även fungerar när man försöker på naturlig väg...
Det finns flera inlägg om både akupunktur och zonterapi, sök så finner du mycket information!
Kramis på dig, mirakelkvinna!
Hej Tigeröga!
Tack för ditt inlägg!
Ska leta mer information...den som söker hon finner*LER*
Kramiz på dej också, mirakelkvinna!
Mimmi
För mig krävdes det en spermie i allafall...
Nej, förlåt, jag ska inte skoja. Jag tror absolut på aukupunkturens fördelar! Jag blev mycket hjälpt av det under graviditeten då jag fick aukupunktur mot illamående, migrän och foglossning.
Nä, du har rätt Pallas.
När man inte blir gravid drar man ju i alla halmstrån som finns.
Alla har ju inte det lika lätt vilket är psykiskt påfrestande för oss som har det så.
Mimmi
Jag har inte blivit det själv men min zonterapeut säger att hon har haft fyra patienter som varit ofrivilligt barnlösa med oförklarliga skäl (de har alltså inte haft något fel som läkarna hittat) som hon har hjälpt att sätta igång ägglossning och de har blivit gravida. så.... undrens tid är väl inte förbi.....
Jag har inte blivit gravid än, men efter 2 behandlignar så har jag slutat med pergo, och ÄNDÅ fått ÄL som vanligt. Tyvärr tog det sig inte, men det gav spontan ÄL.
Kram
Har precis påbörjat behandling med zonterapi, ska på mitt andra besök idag. Detta är mitt sista halmstrå innan vi får ta ställning till om vi ska genomgå ivf. Hoppas att jag kan komma tillbaka med ett positivt svar på din fråga längre fram.
Har hört talas kvinnor som fått hjälp av just zonterapi! Så visst hjälper det!
Jag har PCO och bör därför ha extra svårt att bli gravid. Min kompis, som är zonterapeut, sa att hon har hjälp en annan väninna som haft problem med att bli gravid och frågade om jag inte ville prova.
Jag gick på två behandlingar och blev gravid, så för mig funkade det i alla fall.
Sedan är det också jätteskönt att få zonterapibehandling, även om man kan frysa lite och må illa efteråt - det är ju iofs bevis på att behandlingen 'tar' och att man sätter igång alla energiströmningar och utrensningar i kroppen.
Jag kan inte annat än tro att jag blev det....Efter 20 månaders försök så blev jag gravid efter två besök hos homeopaten och nu sitter jag här med vår son, 3 veckor gammal.
Det konstaterades där med en apparat att jag hade låga värden på hormonsystem, sköldkörtel och ena njuren. Jag fick behandling med moxaljus (en typ av akupunktur) och redan vid besök nr 2 så var värdena nästan uppe i det normala.
Som sagt, jag tror på det i alla fall. Jag har också haft problem med snett bäcken vilket också kan störa hormonbalansen.
Testa, man har ju inget att förlora!
Lycka till!
Måste få fråga:
Hur många behandlingar går man på varje cykel? När i cykeln ska man göra det?
Tacksam för svar..
Det vill jag också veta. och vad kostar det??
Jag kan bara svara för mig själv - vi tog ingen hänsyn till någon 'cykel'. Däremot ska man inte vänta för länge mellan gångerna, utan fortsätta att stimulera.
Eftersom jag skulle bort i två veckor, satte min väninna 'zonerapinålar' för mina reflexzoner i mitt öra, dessa hade jag på mig till ungefär en vecka innan den andra behandlingen.
Det brukar kosta mellan 275-400 kronor för en timmas behandling - beroende på terapeuten och var i landet du bor.
Om du bor i norra-Storstockholm eller Uppland, kan jag rekommendera min väninna som har mottagning i Uppsala.