Inlägg från: Elyelle |Visa alla inlägg
  • Elyelle

ta av er skorna!!!!!

Det ar klart de ska ta av sig skorna nar de kommer in. Sag till med en gang - de far val respektera de regler du/ni har. Annars kan du ju tvinga dem ha plastpasar over deras skor - kanske kan det hjalpa dem att forsta att du menar allvar? Tja.. ..kanske inte sa bra losning, men det ar roligt att leka med tanken.

ailin:Jag bor i USA och har har alla pa sig skorna inomhus med. Det var darfor som jag absolut ville ha tragolv i huset som vi skulle kopa. Min mans slakt ar van vid att ta av sig skorna nu - de har borjat gora det hemma med sedan de tankte noggrannare pa saken , men vissa kompisar kommer fortfarande in med skorna pa. ....kanske har de for haliga strumpor eller svettiga fotter och darfor inte kan ta av sig skorna nar de kommer in?
    For mig kanns det forfarande konstigt att ha skorna pa inomhus nar man gar och besoker nagon, men nar man tittar pa golvet och ser vilket skick det ar i, kanns det plotsligt helt naturligt att ha skorna pa

• Elyelle

LindizJ:Jo, det blir skitigt, men manga har sadana dar "dammsugare" som anvande hett anga samt starka rengoringsmedel. Dessutom tar man in en professionell stadfirma som rengor mattan pa djupet nagtra ggr om aret. Om man inte haller pa med att stada hela tiden, blir det ju jattesmutsigt och varre med tanke pa hur manga har har husdjur. Och har har ju manga hus inte hallar heller sa man kommer rakt in i vardagsrummet pa heltackningsmattan nar man oppnar ytterdorren..
    Jag tror att folk ar bara lata av sig och tar inte av sig skorna foran de ska lagga sig.

• Elyelle

Lilanthe: Om de ska sova under tacket, tar de av sig skorna. Om de ska bara vila 5min pa soffan, aker de inte alltid av.

• Elyelle

Nar man gar hem till nagan och funderar pa att inte ta av sig skorna, bor man fraga, om det ar ok att ha skorna pa. Om man inte vill fraga, bor man se om de som bor i detta hem har sina skor pa sig eller inte, och sedan gora det samma.
    Jag kanner det som om man tar till sig friheter, som man inte har i ett frammande hem, som om man forsoker "satta standarden" dar. Det ar lite som om man skulle ga till kylskapet i letan efter mat, utan att ha fragat forst (och vissa kanner man inte val nog att fraga heller). Men det ar bara sa jag tycker...

Nu galler detta inte vissa serivceman (och kvinnor ). Det finns ju faktisk jobb dar detta inte funkar sa bra som t.ex. de som arbetar med att flytta mobler ut och in fran husen. Och jag komme inte heller att saga at mannen som kommer om ett par timmar for att fixa kabelTV:n att ta av sig skorna, eftersom jag vet att de har en tajt schema och inte har tid for vissa saker. Ar mest glad for att de kunde komma hit sa fort

Och, jo, uteskor ar valdigt smutsiga. Sag ett program dar de tog prover fran under kvinnors handvaskor och de var rent ut sagt ackliga - hur mycket smutsigare ar inte skor da?

• Elyelle

Pistou:De enda (utanfor norden) jag mott, som ocksa tar av sig skorna inomhus ar japanska och indiska folk. Det ar klart att det kan finnas fler, men det ar ganska ovanligt.

Ja, det ar sant att det blir rent om man dammsuger och skurar golven VARJE DAG, men jag ar nog inte ensam om att tycka att det finns roligare saker att gora an skura golv dagligen, sa da tar vi skorna av oss istallet

Svar på tråden ta av er skorna!!!!!