• mammapuh

Att förändra i skolan!

Jag var på ett möte i skolan där en förälder sa att det inte är någon mening med att försöka förändra våra barns skola för det går ändå inte. Jag var på väg att resa mig upp och säga till honom att det i hans barns klass finns 25 likvärdiga föräldrar och att det finns ganska många klasser i skolan men att JAG nu undrar vad JAG gjorde där på det där mötet för jag var alldeles alldeles ENSAM på hela skolan med att försöka förändra MITT barns skola!!!!!! Så vad gjorde jag där om inte ALLA de andra föräldrarna kan förändra någonting? Är jag dum eller?

Nikki
    (Mamma till Emma som har downs som går i vanlig klass)

• Svar på tråden Att förändra i skolan!
  • mammapuh

Mamma till tre kottar!

Men om inte han och alla andra 1000 föräldrar (eller hur många de kan vara) KAN så hur ska då lilla JAG kunna?

• mammapuh

Nej det var egentligen inget som behövs ändras på, inte akut i alla fall. Detta var en föreläsning vi var på vi som har barn på dagiset. Där föreläste de om gränssättning och om eget ansvar från låg ålder. Också spårade det ur lite och det diskuterades om allt möjligt. Det förelästes också om ungdomar som hamnat snett om skolans möjlighet att hjälpa dessa ungdomar. Ja det är svårt att förklara. Själv har jag ett barn med Downs syndrom och givetvis önskar jag att skolan kunde vara bra på att stötta elever så att alla kan vara delaktiga i skolan osv...... Men när andra föräldrar känner att det inte går att förändra vare sig skola eller samhälle så hur i allsindar ska JAG kunna? Fast jag är nog lite dum jag ger inte upp *S* kanske har vi tagit oss några mm fram och nästa som kommer efter oss tar några mm till så om hundra år kanske *S*

• mammapuh

Vill berätta att vi har en ganska så bra skola och en rektor som är lyhörd för det mesta men man brukar behöva bli arg på henne innan hon lyssnar men sen lyssnar hon!

• mammapuh

Nej han menade att man INTE kan förändra skolan. Alltså inte om man har helt vanliga ungar som liksom bara ska gå DÄR! Hur ska då jag kunna förändra som har ett barn som inte ens har en självklar plats i skolan!

• mammapuh

Ja vad var det som fick mig att sitta ner. Undrar också det *S* Kanske för att där var smockfullt med folk men det vore ju ett bra tillfälle! Kanske för att det egentligen var ett föredrag för föräldrar på dagis.

Visst ska vi fortsätta kämpa!!!!!!!

Svar på tråden Att förändra i skolan!