Bästa resevagnen??
Ni som rest med vagn,vilken är den bästa? Han kommer att vara 7 månader när vi åker så det ska ju gå att ligga i den oxå inte bara sitta,samtidigt som den ska vara smidig och inte väga bly Finns det någon sådan?
Ni som rest med vagn,vilken är den bästa? Han kommer att vara 7 månader när vi åker så det ska ju gå att ligga i den oxå inte bara sitta,samtidigt som den ska vara smidig och inte väga bly Finns det någon sådan?
MacLaren gör smidiga, lätta resevagnar i bra kvalitet.
Undvik carena, dåliga hjul.
Vi köpte idag en Graco Mirage plus till resan, men även för senare användning. Hon i butiken hade den till två barn och den håller än. Hon har dessutom rest med vagnen. Den blir inte lika liten som t.ex. Carena, men helt ok att ta med på flyget. Den känns dessutom rejäl. Bäst av allt: Den finns nu på kampanjpris på Babyland, 795 kr!
www.babyland.se/frameset.aspx
Det är mitt tips, men jag har ju som sagt inte rest än...
Jag köpte sulkys på ullared, påminner om den gracon som lallara nämner. Har stor shoppingkorg och nästan liggläga, kostar dessutom bara drygt 400...finns på bild i mitt galleri under turkiet tror jag...
Vi letar oxå, men det verkar vara svårt när man vill ha liggläge. Hittade drömvagnen på Barabarnmässan, dock med bara sittläge. Den väger inget och man kan fälla ihop den så att den blir superliten (ca 45 cm tror jag), dessutom får man en liten ryggsäck att ha den i och man får ta med den som handbagage på flyget. Du måste gå in och kolla på den och sukta www.alabarn.se
Som sagt den har inget liggläge, därför köper vi den inte, snyft.
Tror också på en McLaren vagn, deras Techno XT ska vara väldigt bra och funkar för småbarn med. Tillverkaren skriver från nyfödd.
Hittade en sida med en massa omdömen om den
www.ciao.co.uk/Reviews/McLaren_Techno_Buggy__5281992
Vi har en Maclaren Techno XT och den är kanon. Började använda den från 3 månaders ålder men då väldigt lite. När sonen var 4,5 månad åkte vi på första flygresan och då insåg vi att han bara älskade den vagnen.
Fullt liggläge, ombonad inuti, stor sufflett med titthål och UV-visir, stora hjul, rejäl varukorg (för att vara en paraplysulky), bra förvaringsfickor i suffletten, justerbara handtag, justerbart sele (2-3 olika lägen) och så finns det både resebag och åkpåse att köpa till.