kan inte sonen bo hos sin pappa så kan du flacka runt ett så länge"
jag blir så jävla förbannad!!!!!!
efter många många om och men så kontaktade jag soc.
jag behöver hjälp med att stå för en lägenhet. har betalningsanmärkningar och kan därför inte göra det själv.
pratade med en gubbe på soc och förklarade läget.
han sa att jag ska försöka få tag i ngt själv ialla fall.
men snälla, soc är väl inte det första man vänder sig till eller? klart som fan att jag har försökt för kung och fosterland på alla håll, men ingen godkänner mig,TROTS BORGENÄR!
jag har alltså en hel del skulder så det kommer ta mej ca 5 år att betala av detta.
då säger han att det är kö på de lägenheter som de hjälper till att stå för.
men en lösning skulle ju vara fall sonen flyttar till sin pappa så kan jag "flacka" runt tills jag hittar ngt.
ärligt talat, va fan är det för kommentar?
så man har alltså inte rätt till boende i sverige eller?
han på soc vet inte hur mina sociala förhållanden ser ut, han vet inte fall jag har familj och vänner som jag kan bo hos, även om jag hade haft det så har jag RÄTT att får hjälp.
vad har jag under alla dessa år slitit och betalat skatt för om jag inte får någon hjälp?????? ska va ute ur lägenheten om en månad. vart ska jag ta vägen??
jag kan betala själv, kräver inga pengar. allt jag vill ha är en liten underskrift.
har hittat en lägenhet i ett så klassat " mindre fint" område. hyresbolaget sa att jag får lägenheten om soc skriver på, men nej...
"folk tror tydligen att soc ska fixa allt åt dem" säger han till mig.
ringde hans chef , men va ska hon göra, fick jag till svar.
ska man behöva bli arbetslös, uteliggare ,alkoholist och att de tar min son ifrån mig innan man får hjälp???
vad är det som händer????????