Nässpray, Nasin farligt?
Fånig fråga, men hönsig som man är... Kan Nasin vara dåligt för bebben i magen? Jag är typ beroende, tar det varje kväll nästan...
Fånig fråga, men hönsig som man är... Kan Nasin vara dåligt för bebben i magen? Jag är typ beroende, tar det varje kväll nästan...
Bättre med Otrivin- utan konserveringsmedel för barn. Jag har anv det hela graviditeten o ska fortsätta ett tag till...Det är Ok enl experter...
Okey, då ska jag köra med det i stället då.
Läste i.o.f på www.fass.se
Graviditet:
Inga skadliga effekter hos foster har visats.
Nej det är inte farligt med nässpray när man är gravid. Kolla i bipacksedeln som följer med förpackningen eller på www.fass.se så kan du se själv vad det står.
Det låter snarare som det är farligt för dig! Man ska inte använda nässpray i mer än 10 dar, ananrs kan du råka ut för just kronisk nästäppa!!
Man blir känsligare i slemhinnorna som gravid- därav nästäppa..
Sen så kan man bli beroende av näspray men jag föredrar att andas när jag ska sova så jag "överdoserar"INTE tala om uppehåll 10 dar här fast jag vet...
Om det nu är beroende el "graviditetsnästäppa" får jag ta tag i det när knytet kommit ut
// V 33
Då är vi tv som överdoserar :) tio dagar passerade jag för länge sen, men jag orkar inte bry mig. Får väl ta konsekvenserna av mitt nässdroppsberoende efter bebisen kommer, just nu tänker jag iallafall sova gott om nätterna. Du kan föresten ta Nasin dom är helt ofarliga för barnet, jag har ringt och frågat på läkemedelsupplysningen.....Anne
E det inte bättre att få riktig nässpray av BM så slipper ni bli beroende av dom som man bara får använda i 10 dagar!? Bara nyfiken! En kompis fick graviditetsnästäppa och det försvann helt av sprayen som BM skrev ut, bara inom några dagar medans otrivin och allt vad dom heter bara lindrar för stunden! Ett tips kanske!
Det måste vara kortisonspray hon fått då?
Nä jag kan gott ta det sen o sen så blir man beroende av det oxå...
JAg fick tabletter av min läkare, Renexin. Använde det i tre dagar och sen var nästäppan borta. Innan hade jag användt nässprej i fyra veckor.
hanna 2004- Jag har en svag känsla av att din nästäppa kommer igen..det bruka bli värre mot slutet..men det vore ju bra om tabletterna har hjälpt.
Turia- Kan så vara *S* Men just nu är det så skönt att kunna andas!
Jag ska hålla hårt i mina tabletter till senare veckor.