• hunnycake

adventsstjärna...HJÄLP!!!

Hjälp! Jag letar med ljus o lykta efter en adventsstjärna. Den är likadan som den jättevanliga plåtstjärnan fast en storlek mindre. Vet inte heller vem som tillverkar den... Någon som vet var man kan hitta den eller vem som tillverkar den? Tror inte att det är Konstsmide eller Markslöjd som gör den..

• Svar på tråden adventsstjärna...HJÄLP!!!
  • längtarefterbarn

Menar du typ mässing?
    Finns små såna i cellbeskatalogen bland annat, men det kanske itne var riktigt så "budget" du hade tänkt dig?

• ängeln83

Det är inte denna du menar?

• hunnycake

Har precis kolla in cellbes på nätet men jag hittar inga mässingsstjärnor.....

• hunnycake

ängeln83: Nej inte den stjärnan fast den var himla snygg!! Var hittar man den?

• mye

jag har en liten typ 20-25 cm lång och sisådär 15 bred...i mässning är det en sån du menar?

• hunnycake

mye: Kan vara den! Du har inte kvar kartongen så man kan få veta tillverkaren? Var har du köpt din?

• längtarefterbarn

Nej det klart du inte gjorde för jag menade nämligen Jotex. Förlåt mig! Jag köpte mina där förra året, kanske inte finns i år...

• längtarefterbarn

de finns på jotex. Ligger under allt för julen.

• hunnycake

längtarefterbarn: Precis den är det...fast en storlek mindre

• längtarefterbarn

Ännu mindre? *kollar på min* Den är ju pytteliten! =)
    Ok, då vet jag tyvärr inte var du ska leta!

• Twist

jag köpte en sån stjärna (det låter som den) på claes ohlsson förra året.. kolla där! även GeKås i ullared hade den stjärnan!

Mamma & Brud 2007
  • mye

lådan??? kikar lite här och där men utan resultat! tror jag fick den av svär mor...om du vill kan jag skick elendet till dig jag vill inte ha den! jag är en pappersstjärnatjej!

• mimmi 1

Tror jag vet vilken du menar... finns i mässing färg och i koppar-färg ?? jag har sådana, köpte dom på Ica, jag har kvar kartongerna, men dom är lite tokigt till, men jag kan hjälpa dej ifall du fortfarande vill....

• hunnycake

mimmi1: Tack men det behövs inte! Jag ska kolla på Ica Maxi o Coop nu i veckan. Hittar jag dom inte där så får det vara. Tack för hjälpen allihop

• Shyme

Kolla hos någon lampaffär, vi köpte små stjärnor av den klassika typen som finns i mässing, koppar, vit och silver ( det brukar finnas stjärnor som både har en lång "pigg" nerår och ljämn"rund" så att säg  och änglar i samma "serie"). Lampaffärerna brukar ha ett större utbud och brukar även kunna beställa hem om deras leverantörer har den du vill ha, så fråga om de inte har rätt storlek.

/ Shyme & Miranda 050928
Svar på tråden adventsstjärna...HJÄLP!!!